برگزاری ۱٠ میلیون ساعت آموزش در مراکز آزاد فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: ۱۰ میلیون ساعت آموزش برای متقاضیان در مراکز آزاد فنی و حرفه‌ای استان برگزار شده است.

صلاح خان احمد زاده مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰ میلیون ساعت آموزش در مراکز آزاد فنی و حرفه‌ای برگزار شد، گفت: درحال حاضر ۹۵۶ مربی در ۷۰۴ آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای استان فعالیت دارند.

وی افزود: امسال ۲۷۴ مجوز برای آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و ۲۳ مجوز کارگاهی نیز برای صنوف و بنگاه‌های کوچک اقتصادی صادر شده است.

خان احمدزاده اضافه کرد: در سال جاری از محل تبصره ۱۶ مبلغ ۶۷ میلیارد تومان برای حمایت و ایجاد اشتغال از افراد مهارت دیده و واحد‌های تولیدی سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی مصوب شد که تاکنون ۴۷ میلیارد تومان آن جذب شده است.

وی ادامه داد: همچنین از محل سفر ریاست جمهوری به استان هم ۲۳۰ میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز ۲۲ مرکز سازمان فنی و حرفه‌ای استان اعتبار در نظر گرفته شده است.

خان احمدزاده افزود: در سال گذشته رسالت سازمان ۱۸ هزار ساعت مهارت آموزی به سربازان بود که میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار ساعت عملکرد ثبت شد و برای سه هزار و ۶۹۲ زندانی هم آموزش مهارتی داده شد.

وی با اشاره به اینکه اگر نیروی ماهر و توانمند را تحویل جامعه دهیم گام مهمی در رشد تولید برداشته ایم، گفت: برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار در کشور و استان باید به سمت مهارت آموزی حرکت کنیم.

به گفته خان احمد زاده، وجود ۱۹۰ هزار واحد صنعتی در استان ظرفیت مناسبی برای حرکت به سمت محیط کار واقعی است، چرا که ضریب اشتغال در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای ۵۷ درصد و در محیط کار واقعی ۸۳ درصد است.

مدیرکل فنی و حرفه آی آذربایجان غربی اضافه کرد: در حال حاضر نیاز کشور این است که برای تمام طرح‌های اقتصادی باید پیوست مهارتی اضافه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.