اجرای طرح تابستانه مهارت در استان کرمانشاه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از برگزاری کلاس و کارگاه‌های این سازمان برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان استان در فصل تابستان خبر داد .

نوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت : در قالب طرح دانش‌آموزان می‌توانند برای ثبت‌نام در هریک از رشته‌های مهارتی مورد نیاز به سایت اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مراجعه کنند.

وی افزود: براساس این طرح که بر مبنای تفاهمنامه‌ای مابین کمیته امداد امام (ره)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان بسیج، صدا و سیما و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای منعقد شده است نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال به عنوان مهارت آموز و ۱۵ تا ۱۸ سال به عنوان کارآموز می‌توانند در این دوره‌های مهارت آموزی با توجه به علایقشان ثبت نام کنند.

نوری ادامه داد: در این طرح که از ۱۵ تیرماه آغاز و تا ۱۵ شهریور و در صورت نیاز تا آخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت این آموزش‌ها برای دهک‌های یک تا پنج در بخش‌های دولتی و خصوصی رایگان بوده و برای سایر دهک‌ها نیز در بخش دولتی رایگان و در بخش خصوصی با ۵۰ درصد تخفیف است.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار و با ابتکار رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در حال اجراست یادآور شد: در قالب این طرح تفاهمنامه‌ای با سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز منعقد شده است تا در مناطق حروم استان نیز به اجرا گذاشته شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: در اجرای این طرح محدودیت رشته وجود نداشته و علاقه‌مندان معمولا در رشته‌های ۳۰ تا ۱۲۰ ساعته از این آموزش‌ها برخوردار شوند.

وی افزود: این طرح یکنوع فرهنگ سازی به صورت پایه‌ای است تا دانش آموزان در اوقات فراغت خود مهارت‌های لازم را فرا گرفته و خانواده‌ها نیز تشویق شوند تا در سال‌های آتی براساس علایق فرزندانشان آن‌ها را به رفتن به این مراکز ترغیب کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.