کاهش نرخ بیکاری در کرمانشاه ادامه خواهد داشت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت : بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری کرمانشاه در فصل بهار ۱۴۰۲ کاهش ۵.۲ درصدی داشته و پس از سال‌ها از جایگاه نخست بیکاری کشور فاصله گرفت.

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت : عواملی که سبب شده کرمانشاه تا این اندازه با کاهش نرخ بیکاری مواجه شود، برنامه محور بودن سیاست‌های اشتغالزایی در کرمانشاه از جمله اینکه اواخر سال گذشته سند اشتغال سال ۱۴۰۲ استان تدوین شد و بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های اشتغالزایی خود را بدون اجبار و بر اساس برش شهرستانی و برش بخشی (صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات) ارائه دادند.

وی یادآور شد: دومین عامل مهم کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه، تشکیل قرارگاه ملی اشتغال است که تیرماه سال گذشته در جریان سفر رئیس جمهور به استان تصویب شد و تا کنون چندین جلسه این قرارگاه ملی به ریاست معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شده و مصوبات خوبی داشته است.

احمدی راه‌اندازی واحد‌های راکد استان را بر کاهش نرخ بیکاری موثر دانست و گفت: ذیل کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، چند کارگروه فرعی در بخش گردشگری با دبیری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، در بخش صنایع کوچک (با کمتر از ۵۰ نفر اشتغال) با دبیری شرکت شهرک‌های صنعتی، در بخش صنعت و معدن با دبیری خانه صنعت و معدن و در بخش کشاورزی با دبیری جهاد کشاورزی تشکیل شد.

وی اضافه کرد: در این جلسات اقدام‌های خوبی برای احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال و برگشت آن‌ها به چرخه تولید و اشتغال انجام شد به طوری که در بخش بازفعال سازی واحد‌های صنعتی راکد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ در کشور رتبه اول را این استان کسب کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه یادآور شد: تسهیلات اشتغالزایی پرداختی نیز به عنوان یکی دیگر از عوامل مهم ایجاد اشتغال بود که در سال گذشته از محل جزء یک بند ب تبصره ۱۶ در حوزه بهزیستی ۲۹۳ میلیارد تومان تسهیلات به سه هزار و ۳۲۰ طرح با اشتغالزایی سه هزار و ۳۸۹ نفر پرداخت شد و در بخش کمیته امداد ۸۱۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی برای هشت هزار و ۲۰۰ طرح با اشتغالزایی هشت هزار و ۳۰۶ نفر ایجاد شد.

وی از پرداخت ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۶۵ طرح با اشتغالزایی ۵۶۵ نفر در بخش روستایی و عشایری در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در تسهیلات جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ که عمدتا امسال صورت گرفته ۵۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به پنج هزار و ۹۹۶ طرح با اشتغالزایی پنج هزار و ۲۱۱ نفر پرداخت شده و در بخش تسهیلات مشاغل خانگی ۱۰۶ میلیار تومان به یک هزار و ۸۹۱ طرح با اشتغالزایی یک هزار و ۲۶۳ نفر پرداخت شده است.

احمدی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی سفر رئیس جمهور به استان به مبلغ یک هزار و ۵۸۹ میلیارد تومان افزود: تا زمستان سال گذشته تنها ۵۰ میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت شده بود، اما در ماه‌های اخیر از رشد خوبی برخوردار شد که پرداخت این تسهیلات نیز کمک بسزایی به اشتغالزایی در استان کرد که بخش زیادی از نتایج و اشتغال حاصل از پرداخت این تسهیلات، در بهار امسال محقق شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری کرمانشاه در فصل بهار ۱۴۰۲ کاهش ۵.۲ درصدی داشته و پس از سال‌ها از جایگاه نخست بیکاری کشور فاصله گرفت.