میانگین اشتغال مهارت‌آموزان فنی و حرفه ای کمتر از میانگین کشوری

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه، میانگین اشتغال مهارت‌آموزان این مرکز در استان را ۶۰ درصد اعلام کرد و گفت : این میزان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

عزیز نوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت : هرچند که رهگیری اشتغال یافتگان از مهارت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشوار است، ولی براساس اطلاعاتی که کسب می‌کنیم بیشتر مهارت آموزان پس از فراغت از آموزش موفق به یافتن کسب و کاری برای خود می‌شوند.

وی میانگین کشوری اشتغال مهارت آموزان در کشور را ۷۰ تا ۸۰ درصد اعلام کرد و یادآور شد: میزان اشتغال مهارت آموزان در استان کرمانشاه در برخی رشته‌ها به ۱۰۰ و در برخی دیگر به ۵۰ درصد می‌رسد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: هم اکنون ۱۱۸ رشته آموزشی که هر رشته از سه حرفه آموزشی تشکیل شده است و بیش از ۳۰۰ حرفه را تشکیل می‌دهد در ۱۸ مرکز آموزشی در سطح استان آموزش داده می‌شود که علاقه‌مندان و به ویژه افراد فاقد مهارت می‌توانند در آن‌ها ثبت نام کرده و مهارت‌های لازم را فراگیرند.

نوری با بیان اینکه رشته‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان متناسب با تقاضا و نیاز استان افزایش می‌یابد تاکید کرد: هر فردی اگر رشته مورد علاقه خود را در هر شهرستانی برای مهارت آموزی پیدا نکرد می‌تواند با مراجعه به مراکز این سازمان آن را اعلام کند تا آن رشته در هر شهرستانی که نیاز به آن بود ایجاد شود.

وی گفت: همه افراد فاقد مهارت باید بدانند که افرادی که دارای مهارت هستند هیچگاه بیکار نمانده و یا به صورت خوداشتغالی وارد بازر کار می‌شوند و یا صاحبان صنوف از آن‌ها دعوت به کار می‌کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار