روند کاهش قیمت مسکن همچنان ادامه دارد

وزیر راه وشهرسازی گفت: با تحویل واحد‌های مسکن مهر و نظارت بر روند فعالیت‌های مشاوران املاک کشور، روند کاهشی قیمت مسکن ادامه خواهد یافت.

آقای مهرداد بذرپاش گفت: رئیس بانک مرکزی در جلسه  هیئت دولت امروز اعلام کرد که قیمت مسکن در برخی از مناطق بین ۱۲ تا ۱۵ درصد کاهش  یافته است و به نظر می‌رسد قیمت‌ها روند نزولی خواهد داشت.

به گفته وزیر راه وشهرسازی، در هفته دولت افتتاح‌ مسکن‌های نهضت ملی و مسکن مهر در پیش خواهیم داشت و عدد قابل توجهی از پروژه‌های مسکن مهر از جمله ۱۰ هزار واحد در پردیس و ۲ هزار و ۸۰۰ واحد در پرند به بهره برداری می‌رسد.

او می‌گوید: در حوزه جوانی جمعیت  ۱۶ هزار قطعه به خانواده‌هایی که مشمول طرح بودند، تقدیم شد و ۷۰ هزار نفر هم تاکنون در سایت ثبت نام کردند که مشمول این طرح هستند و زمین‌های آن‌ها به زودی تحویل داده می‌شود.

وزیر راه وشهرسازی گفت:  هدف گذاری صورت گرفته در این طرح  ۴۰۰ هزار قطعه زمین است که اکنون از  مرز  ۲۵۰ هزا رقطعه عبور کرده ایم و امیدوار هستیم عدد‌های بالاتری را در حوزه مسکن محقق کنیم.  

بذرپاش گفت: بازار مسکن یک بازار رها شده‌ای است که هیچ سقف و  کفی  ندارد و قیمت‌ها در بازار خرید و اجاره مسکن کنترل شده نبود و با وجود آنکه وزارت راه وشهرسازی وظیفه مستقیم بر کنترل بازار مسکن ندارد، اما ما عزم خود را جزم کرده ایم که به این حوزه ورود کنیم و تاکنون هم اثر‌های خوبی داشته است، در این راستا ۲ هزار مشاور املاک متخلف پلمب شده و در صورتی که املاکی ها رعایت نکنند، این روند ادامه خواهد داشت و امیدوار هستیم با هماهنگی تمامی بخش‌ها کمترین آسیب در این حوزه وارد شود و بتوانیم بازار را به سمت رونق هدایت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
این کاهش قیمت ها کجا داره اتفاق می افته که ما نمی بینیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
خدا کنه اینی ک میگین راست باشه ... یکم به فکر حال مردم کشور باشین ک این همه خانواده ها از هم نپاشه چقدر این حجم از استرس رو تحمل کنن یکم مهر و محبت بین مردم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
بابا یه چیزی بگین که خودتون هم نخندین!!
تو او آشفته بازار دلال ها و مالک ها کلی پول به جیب زدن
آپارتمان 5 میلیاردی شده 15 میلیارد الان 50 میلیون کاهش قیمت داشته مردم دارن له میشن تو این گرونی ها تاپارسال خرید خانه ارزو بود الان اجاره یه واحد مناسب شده واسه مردم آرزووو
جمع کنین بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
سلام دقیقا بفرمایید کجای تهران ارزون شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
قیمتها نجومی شده اند مگه چقدر میخواد کاهش پیدا کنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
مسولین یا خوابن یا خودشونو زدن بخواب یا مردم چی فرض کردند یا خودشون...... هستنداقای وزیر حرف نزنی بهتره بشین مثل قبلیا فقط حقوق بگیر راضی باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
کجا کاهشی، پردیس یه سال پیش خونه بود ۵۰۰ تا ۶۰۰ الان به لطف شما میگن دو میلیارد تا سه میلیارد. کاهشی چی؟ ایران نیستی
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
میشه تنها یک واحد آپارتمان یا زمین رو برا مردم نشان دهید که فقط یک ریال قیمتش اومده پایین ?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
اقای رییس بانک مرکزی شما اگه به فکر مردم بودین جلوی وامها را نمی بستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
چه حرفا
من دنبال خونه هستم روز به روز قیمت خونه ها میره بالا
Iran (Islamic Republic of)
حسن دهقانی
۱۴:۵۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
جناب وزیر راه چرا زمانی که قیمت بالا می‌رفت صدات در نمی اومد حالا که به خاطر رکود قیمت کمی کاهش یافته شده حاصل برنامه های شما ، بیسواد بخاطر پلمپ دو هزار املاک آخه قیمت میاد پایین؟ ضمنا دوباره که قیمت رشد کنه چی واسه گفتن داری؟
آخرین اخبار