سطح زیرکشت برنج به ۷۰۰ هزارهکتار می‌رسد

مجری طرح خودکفایی برنج گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که سطح زیرکشت برنج به ۷۰۰ هزارهکتار برسد که از این سطح ۲.۵ میلیون تن برنج تولید می‌شود.

سهراب سهرابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار تاکنون حدود ۲۳۰ هزارهکتار برنج در استان‌های گیلان و مازندران کشت شده است.

او با بیان اینکه عملیات کشت نشا در استان‌های مازندران و گیلان آغاز شده است، افزود: در سایر استان‌ها هم عملیات کشت نشا ادامه خواهد یافت.

سهرابی متوسط عملکرد شلتوک در هکتار را ۵ تن اعلام کرد و گفت: طی یک برنامه ۵ ساله هدف گذاری کرده ایم که عملکرد شلتوک در هکتار را به ۷ تن در هکتار افزایش دهیم.

مجری طرح خودکفایی برنج ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال سطح زیرکشت برنج  به ۷۰۰ هزارهکتار می‌رسد که از این میزان ۴.۲ میلیون تن شلتوک و ۲.۵ میلیون تن برنج سفید تولید می‌شود.

او با اشاره به اقدامات حمایتی از کشاورزان شالیکاران افزود: در راستای حمایت از تولید برنج بذور اصلاح شده تهیه و تدارک و در بین کشاورزان بخش اعظم آن توزیع شده و کماکان در هفته‌های آتی توزیع می‌شود. همچنین توزیع کود‌های شیمیایی، توسعه کشت مکانیزه، بانک نشا و مدیریت مبارزه با آفات و علف‌های هرز و خدمات مشاوره‌ای از جمله اقدامات حمایتی از شالیکاران است.

سهرابی گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی و سند امنیت غذایی، خودکفایی برنج در برنامه کوتاه مدت دنبال نمی‌کنیم.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار