اجرای طرح توسعه افقی با الحاق اراضی در شهرها امکان پذیر خواهدشد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت:اجرای طرح توسعه افقی در شهر‌ها تنها با تامین اراضی و الحاق به شهر‌ها امکان پذیر است.

آقای ارسلان مالکی گفت: در استان های کردستان، همدان، مازندران و لرستان به دلیل توپوگرافی سختی که دارند  تامین زمین در آنها  بسیار سخت صورت می گیرد و از  سوی دیگر به دلیل آنکه برخی از شهرها در اطراف جنگل هستند و اراضی درجه یک و دو کشاورزی در آنها وجود دارد، تامین زمین در آنها بسیار دشوار تر خواهد بود.

به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن،  اراضی که کوهستانی نیستند و مشکل تامین زمین در آنها وجود ندارد  با مشکل آب روبرو هستند و الحاق اراضی در آنها به سختی صورت می گیرد چراکه  برای تامین آب باید تمهیداتی را وزارت نیرو در دستور کار خود قرار دهد.

او می گوید: در  ۳۳ هزار هکتار، امکان ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی فراهم شده است و  در برخی از شهرها، بیشتر از تعداد متقاضیان، زمین تامین شده و شرایط برای ثبت نام متقاضیان جدید فراهم است؛ اما در استان‌های فارس، کردستان و خراسان رضوی نسبت به تعداد متقاضیان، در تامین زمین کسری وجود دارد.

او گفت:  اجرای طرح توسعه افقی شهرها با الحاق اراضی به شهرها و تامین کامل اراضی و زیر ساخت ها  در بسیاری از شهرهای کشور اجرایی خواهد شد و امیدوار هستیم این موضوع در آینده نزدیک هرچه سریع تر به مرحله اجرایی شدن برسد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار