واکنش سوریه به دیدار هیات فرانسوی با جدایی طلبان قسد

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای سفر هیاتی فرانسوی به شمال شرق این کشور و دیدار با جدایی‌طلبان را به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه سوریه، امروز سه‌شنبه، در واکنشی شدید سفر غیرقانونی هیاتی از اعضای وزارت خارجه فرانسه به شمال شرق سوریه را محکوم کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، یک مقام وزارت خارجه این کشور در واکنش به این اقدام گفت سوریه «به‌شدت ورود غیرقانونی هیاتی از وزارت خارجه فرانسه به خاک خود را که نقض آشکار قوانین و پروتکل‌های بین‌المللی است، محکوم می‌کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «دیدار هیاتی فرانسوی با گروه‌های جدایی‌طلب و جدایی‌خواه نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است و بار دیگر نقش خرابکارانه و دشمنی شدید فرانسه با سوریه و دست‌داشتن کامل این کشور در تجاوزات علیه سوریه با حمایت از گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان جدایی‌طلب را نشان می‌دهد.»

این مقام سوریه در ادامه یادآور شد که دولت فرانسه برای مبارزه با تروریسم باید با همکاری کشور سوریه اقدام کند و نه با همکاری گروه‌های جدایی‌طلب.

رسانه‌های محلی سوریه، هفته گذشته، خبر داده بودند هیاتی فرانسوی وارد شمال شرق سوریه شده و با شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (قسد) و «اداره خودمختار شمال و شرق سوریه» دیدار و گفتگو کرده است.

براساس گزارش‌های منتشرشده، ۱۰ زن و ۱۵ کودک داعشی که در اردوگاه‌های شمال شرق سوریه تحت بازداشت قرار داشتند، به این هیأت تحویل داده شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار