به‌کارگیری نیروی انسانی بومی در واحد‌های صنعتی مورد توجه قرار گیرد

رییس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش اشنغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، تامین مسکن و رشد ازدواج جوانان از مهم‌ترین خواسته‌های مردم و از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسوولان استان است.

سیاوش سلیمانی دشتکی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شورای اسلامی استان در حوزه اشتغال گام‌های خوبی برداشته است و جلسات متعددی با حضور مسوولان مرتبط برای ارائه راهکار‌های عملیاتی و همکاری در رفع موانع اجرای سیاست‌های اشتغال‌زایی برگزار کرده است.

وی افزود: اختصاص اعتبار برای انتقال آب به دشت چهار هزار هکتاری خانمیرزا و دشت ۸ هزار هکتاری دیناران که مجوز‌های مربوطه آن‌ها صادر شده است، می‌تواند تحول بزرگی در حوزه اشتغال جوانان استان چهارمحال و بختیاری در زمینه کشاورزی ایجاد کند.

سلیمانی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و کارآفرینی از بهترین خدمات برای رونق اقتصادی و توسعه بیشتر شهر‌ها و روستاها، کاهش نرخ بیکاری و حمایت از کارآفرینان به‌شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


وی اشتغال‌زایی را عامل اصلی کاهش فقر در جامعه دانست و یادآور شد: در این راستا باید از ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری بهره‌گیری کرد.

نماینده شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: به‌کارگیری نیروی انسانی بومی در واحد‌های صنعتی استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

عطاءالله حسین‌پور تاکید کرد: تقویت نظارت‌ها بر نحوه هزینه‌کرد تسهیلات بانکی در محل مناسب و جلوگیری از انحراف در این حوزه به افزایش اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: توجه به مناطق کمتربرخوردار چهارمحال و بختیاری مانند شهرستان لردگان از مهاجرت‌های بی‌رویه جلوگیری و زمینه تسریع در روند رشد شاخص‌های توسعه‌ای را فراهم می‌کند.

نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون برخی واحد‌های تولیدی از نیروی انسانی کارگر غیربومی اتباع کشور‌های دیگر با هدف پرداخت حقوق کمتر استفاده می‌کنند.

محمد یعقوب باقری تصریح کرد: برای تحقق اهداف شعار امسال با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» باید تسهیلات ارزان‌قیمت بیشتری به‌ویژه در حوزه‌های مشاغل خانگی و کشاورزی در شهرستان خانمیرزا اختصاص یابد.

نماینده شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با راه‌اندازی شهرک تخصصی بادام این شهرستان زنجیره تولید این محصول از تولید تا فرآوری و بسته‌بندی تکمیل می‌شود.

غلامرضا چهلگردی تاکید کرد: برای بهره‌وری بیشتر از سرمایه‌گذاری انجام شده به‌منظور احداث شهرک تخصصی بادام سامان بایستی‌فرآوری برگ و سرشاخه درختان مو و روغن بادام هم به این زنجیره اضافه شود.

وی یادآور شد: رعایت عدالت در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی شهر‌ها و روستا‌ها براساس تمامی شاخص‌های محرومیت‌زدایی، جمعیت و مساحت می‌تواند به توزیع بهتر اعتبارات و سرعت‌بخشی به روند توسعه کمک کند.

چهلگردی به لزوم حمایت از جوانان نخبه چهارمحال و بختیاری و شهرستان سامان در بخش‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: رفع موانع سرمایه‌گذاری در زمینه بوم‌گردی و تقویت ظرفیت زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان با هدف اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی منطقه مهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار