پیام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پی شهادت رئیس جمهور

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در پیامی شهادت پرافتخار و تحول آفرین و جانسوز رئیس جمهور و همراهانشان را تبریک و تسلیت گفت.

 

در پیام حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش آمده است:

"بسم الله الرّحمن الرّحیم
اِنّا لِله و اِنّا اِلَیهِ راجِعون
شهادت پرافتخار و تحول آفرین و جانسوز رئیس جمهور عزیزمان و همراهانشان را تبریک و تسلیت می‌گویم.
خدایا تو می‌دانی سیدی از میان ما رفت که برای خدمت به دین تو و برای خدمت به انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نداشت. سیدی که امید این ملت بود؛ سیدی که دل در گرو اولیائت بویژه حضرت ثامن الحجج علیه السلام داشت؛ سیدی که مفتخر به خادمی آستان قدس رضوی بود و سند افتخارش هم آنکه در ایام منتسب به آن حضرت آسمانی شد؛ سیدی که امروز به اجداد طاهرینش پیوست اما با کارنامه‌ای درخشان، کارنامه‌ای پر از خدمت و معرفت و عبادت.
امروز امت اسلامی ایران مصیبت عظمائی را تجربه می‌کند، خدایا صبر در این مصیبت را عطایمان فرما. 
سید ابراهیم رئیسی تنها رئیس جمهور نبود او به تنهائی یک امت بود، او از خود درسها برای آینده به یادگار گذاشت.
او خدمت را به معنای راستینش معنا کرد، او سید محرومان و سیدالشهدای خدمت شد؛ او تبعیت از ولایت را در حرف و عمل به اثبات رساند، او با نگاه جمع الجمعیش همه را در سیر واحد حرکت قرار داد.
اظهار نگرانی از زمان حادثه تا زمان اعلام شهادت توسط اقشار مختلف و طیفهای گوناگون سیاسی حاکی از همین نگاه جمع الجمعی اوست که راه رسیدن به قله‌های انقلاب است.
آیه الله سید ابراهیم رئیسی به حق عالمی بود که رفتنش ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر در اسلام عزیز است؛ او عالمی مجاهد، بی اعتنا به مظاهر دنیوی و دل در گرو خدایش داشت لذا اخلاصی مثال زدنی در کارها و بر زندگیش حاکم بود. 
بار دیگر شهادتش و شهادت همراهانش وزیر محترم خارجه و نماینده محترم ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و استاندار محترم را تسلیت می‌گویم و حشر با اولیاء الهی را برایشان مسألت دارم."

پیام تسلیت سپاه قمربنی هاشم (ع) در پی شهادت رئیس جمهور

سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) با صدور پیامی به مناسبت شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی و هیئت همراه، شهادت خادمان ملت را پاداش خدمت خالصانه در مسیر نورانی انقلاب و ولایت دانست.

در متن پیام آمده است:
شهادت خادمان ملت رویش‌های انقلاب را مضاعف می‌کند.

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا؛ در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳)

شهادت خادم الرضا، خدمتگزار صدیق محرومان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به همراه هیئتی در راه خدمت به مردم در سانحه هوایی بالگرد در منطقه «ورزقان» آذربایجان شرقی را محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران و دوستداران انقلاب در اقصی نقاط جهان تبریک و تسلیت می‌گوییم.

عظمت راه مقدس خون شهید را فقط شهدا درک می‌کنند و باید در قرآن کریم و سیره معصومین علیهم السلام جستجو کرد که خداوند متعال می‌فرماید: «ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون».

به مصداق فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه)، با رفتن شهدا، خدای تبارک و تعالی شما را پشتیبانی می‌کند و شما قوی خواهید بود؛ و به تعبیر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، «ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید و ان‌شاءالله همه کار‌ها اعم از امنیت کشور و امنیت مرز‌ها و امور مربوط به قوه مجریه مرتب و منظم انجام خواهد شد و پیش خواهد رفت».

قطعا شهادت نقطه قوت برای مسیر نورانی انقلاب و اسلام و ولایت است و در مکتب ما با شهادت کار تازه شروع می‌شود و شهیدان چراغ راه آیندگان خواهند بود و شهادت خادمان ملت رویش‌های انقلاب را مضاعف می‌کند.

ما پاسداران و بسیجیان سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری با ابراز تأثیر عمیق از شهادت خادمان ملت بویژه رئیس جمهورمحبوب آیت الله ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش، آمادگی خود را برای پشتیبانی همه جانبه از دولتمردان در ادامه مسیر خدمت به مردم و حفظ امنیت همه جانبه کشور اعلام می‌داریم.

پیام تسلیت استاندار چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال‌وبختیاری شهادت رئیس جمهور مردمی و جمعی از همراهانشان را تبریک و تسلیت گفت.

 در پیام آقای غلامعلی حیدری آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلٗا

درگذشت خادم الرضا، خادم مردم، رئیس جمهور مردمی و پرتلاش جمهوری اسلامی ایران و همچنین، وزیر امور خارجه، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی و همراهان گرامی ایشان را محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (دامت برکاته)، شیعیان و مظلومان سراسر دنیا و خاصه مردم ایران و اهالی چهارمحال و بختیاری تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

زبان از بیان حجم غم و اندوه ما برای فراق او قاصر است. فقدانش مصیبتی عظیم بر پیکر جهان اسلام وارد کرد. امروز نه تنها مردم ایران بلکه همه مظلومین جهان عزادار کسی هستند که سید محرومان و یاور مظلومان بود و برای خدمت به مردم در نقاط مختلف کشور سر از پای نمی‌شناخت.

خدای متعال را سپاس که عاقبتش ختم به شهادت شد و در روز میلاد ولی نعمت ایران حضرت رضا (ع)، پاداشی عظیم از جانب خداوند متعال دریافت کرد و ردای شهادت بر قامت پوشید؛ ما شهادت می‌دهیم که در راه خدمت به مردم سر از پا نشناخت و دلسوزانه و خالصانه در راه اعتلای ایران، شبانه روزی تلاش کرد.

ناباورانه تا بهشت بدرقه شان می‌کنیم و دل‌های غمبار خود را به رهبری حکیمانه و داهیانه مقام عظمای ولایت (دام عزه) قرص می‌داریم و در محضر ارواح طیبه شهدا با مردم مجددا عهد می‌بندیم که مسیر خدمت به مردم بی وقفه ادامه پیدا کند.

بیانیه تسلیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در پی شهادت رئیس‌جمهور

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در پی شهادت رئیس‌جمهور پیام تسلیت صادر کرد.

در این پیام آمده است:
انالله و اناالیه راجعون

اللَّهُمَّ إِنَّا لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَیْرا

روح بلند رئیس جمهور محبوب دولت مردمی، خادم‌الرضا حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان خدمتگزارِ خدوم و شریف ایشان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه، مالک رحمتی استاندارآذربایجان شرقی، سرتیم حفاظت رئیس جمهور سردار سرتیپ موسوی و سایر همراهان، ضایعه‌ای اسفبار و مایه‌ی تألم مردم ایران اسلامی است.

«شهید جمهور» آیت‌الله رئیسی(رحمه الله علیه)، سالک متواضع، خادم برجسته‌ی ملت و مجاهد پرتلاش و انقلابی در شب میلاد حضرت علی‌‌ابن‌ موسی‌الرضا(علیها السلام) میهمان امام رئوف شد؛ بزرگ مردی که مظلومیت و شهادت را از استادش شهید بهشتی به ارث برد و پرونده خدمت خود را که در حیات انقلابی و سیاسی و فرهنگی ایران، منطقه و جهان نقش پر رنگی داشت؛ با مدال سیدالشهدای خدمت به پایان رساند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این حادثه‌ی مولمه را به پیشگاه حضرت صاحب‌الزمان (عجل‌لله تعالی فرجه الشریف) و زعیم حکیم امت رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌‌‌العالی)، بیت مکرم و بستگان آن فقید رستگار و همه ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و علو درجات این شهیدان والامقام را از خداوند متعال مسئلت دارد.

پیام تسلیت رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی در پیامی شهادت حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه راه تسلیت گفت.

متن پیام قدرت الله حمزه شلمزاری به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
رئیس جمهور محبوب ایران که در دهه‌های اخیر جزو خدوم‌ترین و بی‌ریاترین مسؤولان کشور بودند و سال‌ها در جوار حرم امام هشتم خدمت‌رسانی کردند، در سالروز میلاد ایشان به ملکوت اعلی پیوستند.
 
اینجانب شهادت عالم برجسته آیت الله رئیسی رحمه الله علیه را محضر آقا امام ولی عصر (عج) و به محضر نائب بر حقش ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، خاندان مکرم، همسر گرامی و فرزندان محترم و همه وابستگان و نیز ملت شریف و ولایتمدار همیشه در صحنه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
 
همچنین مراتب تأثر خود را در پی شهادت برادر ارجمندم زنده‌یاد حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز، استاندار محترم آذربایجان شرقی، محافظان و خلبانان که همراه با رئیس جمهور فقید در حین ماموریت به لقالله پیوستند اعلام می‌دارم و به خاندان معزز این مسئولان خادم و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت می‌گویم و از خداوند متعال آمرزش، رحمت و آرامش و حشر با اولیالله را برای آن خدمتگذاران شریف طلب می‌کنم و برای بازماندگان صبر و سلامتی می‌خواهم.»
 

پیام تسلیت نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخ‌شهر در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش

احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخ‌شهر در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش پیام تسلیت صادر کرد.

در متن پیام آمده است:

إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
شهادت آرزوی مردان خداست. آن روز که خادم الرضا سید ابراهیم رئیسی شجاعانه در سازمان ملل به قرآن تعظیم کرد، نشانه‌ای از قرار او با خدای سبحان بود. آن روز که آبرویش را به میدان آورد و تاج پرافتخار خادمی امام رضا را به خاطر عشق خدمت به مردم دلداده به حضرتش به آستان مقدسش به امانت گذاشت، نشانه‌ای از قرار او با امام رضا (ع) بود تا در سالروز ولادت آن امام همام و آن سلطان سریر ارتضاء دلدادگی خود را نشان دهد.
 
به حق باید او را سیدالشهدای خدمت نامید. خدمت بی‌منت، بی‌هیاهو، صادقانه و خالصانه که طرازی از یک رییس‌جمهور مردمی را در تاریخ ثبت کرد.

بی شک باید او را شهید جمهور نامید چرا که به خاطر حضورش در اقصی نقاط این سرزمین به رئیس جمهور معنا بخشید.

این حادثه جانسوز گرچه دل ملت را مصیبت زده کرد و غم سنگینی بر جان‌ها نشاند، اما بی‌شک راه روشنی از خدمت به محرومان را برای همیشه در تاریخ ثبت کرد.

خدا را به پاس این شهیدان بزرگ شاکریم و به روح بلند رئیس جمهور عزیز ملت و همراهان عزیزش صلوات می‌فرستیم و به محضر حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه و نائب برحقش امام خامنه‌ای و به ملت با عظمت ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.
برچسب ها: تسلیت ، رئیس جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار