تکمیل زنجیره‌های ارزش راهبرد استان در بخش تولید

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه اصلی برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری توسعه زنجیره‌های ارزش است، این برنامه را با معرفی راهبر زنجیره و معرفی از سوی وزارت کشور در دست اقدام داریم.

محمدکاظم منزوی با بیان این مطلب اظهار کرد: توسعه و توانمندسازی روستاییان و عشایر در دستور کار مجموعه اقتصادی چهارمحال و بختیاری است.

وی افزود: همه تلاشمان این است که در هر شهر چهارمحال و بختیاری یک مجتمع دامداری یا گلخانه‌ای تعریف و احداث شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین احداث شهرک صنعتی در شهر‌هایی از این استان که فاقد شهرک هستند انجام می‌شود، کمااینکه این موضوع برنامه‌ریزی طولانی مدت می‌طلبد، اما مقدمات کار انجام گرفته است.


بیشتر بخوانید


منزوی عنوان کرد: به دنبال سرمایه‌گذاری تنها یک شرکت یا هلدینگ در چهارمحال و بختیاری نیستیم بلکه پیگیر آن هستیم که بتوانیم از ظرفیت دانش و تجربه موجود در این مجموعه‌ها در استان به‌ویژه بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در توسعه صادرات ظرفیت‌های بسیار خوبی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و نیاز به سرمایه‌گذاری برای ارتقا این بخش داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در تسهیلات مصوب سفر رئیس جمهور حدود ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب دو ساله مخصوص ایجاد اشتغال به این استان اختصاص پیدا کرد.

منزوی بیان کرد: دریافت این تسهیلات با نرخ ۲۳ درصد و با شرایط تورم حاکم در کشور دلپذیر نیست لذا باید از کمک‌های فنی و اعتباری برای عموم واحد‌هایی که از این تسهیلات استفاده می‌کنند، بهره ببریم، این مهم می‌تواند کمک کند تا واحد‌های تولیدی به استفاده از تسهیلات ترغیب شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: از همه ظرفیت‌های موجود در استان استفاده می‌کنیم تا زنجیره‌های ارزش را در استان توسعه دهیم.

منزوی ادامه داد: سعی می‌شود چند زنجیره اصلی به عنوان راهبرد برای اجرا در چهارمحال و بختیاری تصویب شود، این موضوع جهت توسعه اشتغال در مناطق محروم که امکان ایجاد صنعت وجود ندارد استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: افزایش مدت زمان پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ حسب کار کارشناسی که در دیوان محاسبات انجام گرفت درخواست دیگر مجموعه اقتصادی چهارمحال و بختیاری است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری که در استان وجود دارد بیش از این است و توقع داریم بانک‌ها و صندوق‌ها با توان بیشتری در بحث سرمایه‌گذاری در استان حضور داشته باشند.

منزوی اضافه کرد: بیش از ۳۰۰ طرح صنعتی و ۵۰۰ طرح کشاورزی با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که آماده دریافت تسهیلات هستند.

وی بیان کرد: به دنبال راهی برای تقویت منابع صندوق توسعه تعاون و بانک رفاه در چهارمحال و بختیاری هستیم و ناترازی این بانک‌ها باید پیگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.