۵۰۰ تن گیلاس اشنویه به کشور روسیه صادر شد

فرماندار اشنویه در جنوب آذربایجان غربی گفت: ۵۰۰ تن محصول گیلاس باغات این شهرستان امسال به کشور روسیه صادر شده است.

سیدعلی ترابی فرماندار اشنویه در جنوب آذربایجان غربی در ششمین جشنواره کشوری گیلاس اشنویه، گفت: این شهرستان یکی از قطب‌های تولید گیلاس در غرب کشور است و این محصول علاوه بر داخل کشور خریدارانی در کشور‌های دیگر نیز پیدا کرده است.

وی افزود: اشنویه در زمینه تولید سیب هم یکی از قطب‌های آذربایجان غربی به شمار می‌رود و سیب باغات آن به هندوستان، عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

فرماندار اشنویه ادامه داد: در دولت سیزدهم شاهد توسعه بخش‌های مختلف از جمله شهری و روستایی در این شهرستان هستیم که این شتاب توسعه در سایه امنیت پایدار موجود شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: معرفی ظرفیت و پتانسیل‌های شهرستان در زمینه‌های مختلف، جذب سرمایه گذار و ایجاد فضای مفرح و شاد از جمله اهداف برگزاری ششمین جشنواره کشوری گیلاس اشنویه است.

ششمین جشنواره کشوری گیلاس اشنویه با حضور چشمگیر باغداران، فعالان بخش کشاورزی و ادارات مختلف به مدت سه روز، ۱۴، ۱۵ و ۱۶ تیر ماه در حال برگزاری است.

اشنویه یکی از قطب‌های تولید گیلاس در منطقه است و سطح زیر کشت این محصول به ۸۱۸ هکتار رسیده که از این میزان ۴۹۸ هکتار بارده و ۳۲۰ هکتار غیربارده است و امسال بیش از ۲هزار تن محصول از باغات این شهرستان برداشت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.