بیش از ۱۰۰ مجروح و ۱۸ کشته در تعطیلات روز استقلال آمریکا

آمار‌ها نشان می‌دهد در تعطیلات روز استقلال، ۱۸ نفر بر اثر تیراندازی جمعی در آمریکا کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده از بایگانی «خشونت با سلاح» که ارقام مربوط به تیراندازی‌های جمعی در آمریکا را ثبت می‌کند، از اول ژوئیه (۵ روز پیش) تا روز استقلال آمریکا (دیروز)، ۱۷ تیراندازی جمعی در آمریکا رخ داده که منجر به کشته شدن ۱۸ و مجروح شدن ۱۰۲ نفر شده است. 

خبرگزاری سی ان ان پس از تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به تیراندازی‌ها در این وبسایت اعلام کرد تعطیلات روز استقلال آمریکا در سال جاری، بیشترین تعداد تیراندازی جمعی را در مقایسه با روز‌های دیگر سال در یک دهه گذشته داشته است.

«بایگانی خشونت با سلاح» به حادثه‌ای تیراندازی جمعی می‌گوید که در آن حداقل ۴ نفر بر اثر تیراندازی زخمی یا کشته شوند. بر این اساس، در روز استقلال آمریکا (۴ ژوئیه) و روز بعد از آن، حداقل ۱۰ تیراندازی رخ داده است.

از سال ۲۰۱۴ تا کنون، فقط ۴ بار تعداد تیراندازی‌ها در یک روز دو رقمی شده است که در این میان ۳ بار مربوط به تعطیلات روز استقلال در سال‌های ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بوده است.

گفتنی است، تیراندازی‌های دسته جمعی، مانند آن‌هایی که در روز‌های اخیر در شهر‌های «فیلادلفیا» و «فورت ورث» و «بالتیمور» اتفاق افتاده غیر معمول نیست. بر اساس متمم دوم قانون اساسی آمریکا، شهروندان عادی کشور می‌توانند به صورت آزادانه اقدام به خرید و حمل سلاح گرم کنند. همین امر سالانه باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار شهروند آمریکایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار