درخواست بایدن از اورسولا فون برای ریاست ناتو

جو بایدن از رییس کمیسیون اتحادیه اروپا خواست دبیرکلی ناتو را برعهده بگیرد.

 جو بایدن بر این باور است که «اورسولا فون در لاین» به نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا بیشتر از سازمان‌های اروپای غربی اعتماد دارد. به همین خاطر گزینه مورد علاقه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای دبیرکل بعدی ناتو او است.

براساس گزارش آرتی، برخی منابع خبری گزارش دادند کاخ سفید از اینکه رئیس کمیسیون اروپا اخیراً به جای اعتماد به آژانس‌های اروپایی که نتوانسته‌اند عملیات نظامی روسیه در اوکراین را به درستی ارزیابی کنند، ترجیح داده «برای اطلاعات به واشنگتن تکیه کند» خشنود است.

گفته می‌شود که فون در لاین احتمالاً می‌تواند از حمایت امانوئل مکرون، یکی دیگر از بازیگران کلیدی ناتو، به دلیل تسلط وی به زبان فرانسوی، برخوارد باشد.

روز سه شنبه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل فعلی ناتو تایید کرد که دوره تصدی او که قرار بود در اواخر سپتامبر به پایان برسد، برای یک سال دیگر تمدید شده است. وی از سال ۲۰۱۴ ریاست ناتو تحت رهبری آمریکا را برعهده داشته و دوره او چهار بار تمدید شده است.

این خبر پس از آن اعلام شد که اعضای ناتو بار دیگر بر سر جایگزینی برای استولتنبرگ به توافق نرسیدند. بر اساس گزارش رسانه ها، نامزدی بن والاس، وزیر دفاع انگلیس ماه گذشته توسط آمریکا و فرانسه با مشکلاتی مواجه شد و آن‌ها خواستار یک مقام از اتحادیه اروپا برای به دست آوردن این پست هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار