لهستان ۵۰۰ افسر پلیس را در مرز بلاروس مستقر می‌کند

وزیر کشور لهستان از استقرار ۵۰۰ افسر پلیس در مرز با بلاروس در بحبوحه تنش‌های هسته‌ای خبر داد.

ماریوش کامینسکی، وزیر کشور لهستان، امروز یکشنبه اعلام کرد که این کشور در بحبوحه تنش‌های ورشو و مینسک، ۵۰۰ افسر پلیس را به مرز خود با بلاروس اعزام خواهد کرد.

وزیر کشور لهستان در پیامی توئیتری نوشت: با توجه به اوضاع متشنج در مرز، من تصمیم گرفتم نیرو‌های خود را با یک گروه ۵۰۰ نفره از افسران پلیس (@PolskaPolicja) از واحد‌های کنترل شورش و ضد تروریست را تقویت کنم. آن‌ها به ۵۰۰۰ نفر از مرزبان (Straz_Graniczna) و ۲۰۰۰ سرباز محافظ می‌پیوندند.

تنش‌ها بین دو کشور اخیراً پس از آنکه ورشو اعلام کرد می‌خواهد میزبان تسلیحات هسته‌ای ایالات متحده باشد، در پاسخ به انتقال سلاح‌های هسته‌ای روسیه به بلاروس افزایش یافته است. در همین حال، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، غرب را به دلیل "تسریع در تسلیح" لهستان مورد انتقاد قرار داد.

در ۲۳ ژوئن، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت که کشور او قبلاً بخش قابل توجهی از کلاهک‌هایی را که قرار بود تحویل داده شود، دریافت کرده است.

پیش از این، موراویسکی، نخست وزیر لهستان اعلام کرده بود که ورشو مایل است به برنامه اشتراک هسته‌ای ناتو بپیوندد، زیرا روسیه قصد دارد سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را در بلاروس مستقر کند.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه در این خصوص گفت که استقرار احتمالی سلاح‌های هسته‌ای در لهستان ممکن است به استفاده این کشور از آن منجر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار