پرداخت تسهیلات ساخت مسکن زمینه ساز تسریع در اجرای پروژه‌های مسکونی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و شناسایی اراضی مازاد دستگاه ها از مهم ترین اقدامات در اجرای هرچه سریع تر طرح نهضت ملی مسکن می شود.

آقای ارسلان مالکی گفت: اکنون ۴ هزار و ۷۷۰هکتار از اراضی مازاد دستگاه های مختلف شناسایی شده و ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار هم باقی مانده که مراحل  آن در حال انجام است که به زودی با رایزنی های صورت گرفته این اراضی مازاد هم از دستگاه های مختلف گرفته خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، بنابر توافق صورت گرفته  با دستگاه های مختلف که اراضی آنها را اخذ کرده ایم  اولویت ساخت و اجرای پروژه را  برای کارمندان آنها قرار خواهیم داد و تمامی اراضی مازادی که از دستگاه ها گرفته شده در قالب ساخت واحد مسکونی برای کارمندان آنها اجرا خواهد شد، به طوریکه اراضی مازادی که از  وزارت علوم دریافت شده در قالب ساخت خوابگاه های متاهلی دانشگاه ها، ساخت مسکن برای کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها اجرا خواهد شد.

او می گوید: وزارت جهاد کشاورزی که اراضی مازاد خود را در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار داده است، اولویت اجرا و ساخت مسکن برای کارکنان آنها است.

مالکی توضیح داد: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در پروژه های نهضت ملی مسکن  خود می تواند زمینه ساز بهبود و تسریع در روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن شود؛ بنابراین باید در این حوزه بانک ها همکاری لازم را داشته باشند و از سوی دیگر هدایت تسهیلات خود به سمت اجرای پروژه های مسکونی زمینه ساز  تقویت  وانگیزه بیشتر سازندگان پروژها می شود.

او افزود:  تمامی دستگاه ها  از جمله بانک ها و همچنین دستگاه های مختلف در این بخش باید پیش قدم شوند تا شاهد افزایش تولید وعرضه مسکن در کشور شویم.

او گفت: بنابر توافق صورت گرفته با وزارت علوم اراضی  مازاد را شناسایی کرده ایم و در اولویت هم خوابگاه های متاهلی دانشگاه ها و کارکنان و هیئت علمی دانشگاه ها مستقر شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار