تسریع در روند اجرای پروژه های مسکونی با تزریق تسهیلات ساخت مسکن

دبیر انجمن انبوه سازان گفت: برنامه ریزی برای بهبود وضعیت بازار مسکن و هدایت تسهیلات به سمت ساخت باید در دستور کار قرار گیرد.

یکی از مهم ترین برنامه های دولت تزریق و حمایت دولت از بازار مسکن است و تقویت واحدهای تولید  وعرضه مسکن است که در حال حاضر با توجه به رکود ایجاد شده در بازار مسکن باید دولت برنامه ریزی لازم را برای هدایت آن در دستور کار خود قرار دهد که اخیرا هم شورای پول و اعتبار تسهیلات خرید مسکن را به ۸۰۰ میلیون تومان رسانده است. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که باید این تسهیلات به سمت ساخت و تولید مسکن هدایت کند.

براساس این گزارش در همین رابطه هم بسیاری از سازندگان مسکن  معتقد هستند که باید این تسهیلات با توجه به آنکه به صورت مرحله به مرحله و متناسب با پیشرفت مسکن توسط بانک ها پرداخت می شود؛ بنابراین بهترین اقدام برای تولید و عرضه مسکن است اما به شرط آنکه در این زمینه بانک ها هم همکاری لازم را داشته باشند.

 بررسی های صورت گرفته هم حاکی از آن است که تعدادی از بانک ها هم همان تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن را پرداخت نمی کنند و این امر خود باعث شده که بسیاری از سازندگان مسکن در این زمینه با مشکل مواجه شوند و نتوانند پروژه را به مرحله اجرایی شدن برسانند.

در همین رابطه هم فرشید پور حاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود بهترین راهکار برای تقویت بازار مسکن تزریق تسهیلات به سمت ساخت مسکن است و ما هم در این زمینه امیدوار هستیم که بانک ها همکاری لازم را داشته باشند چراکه بانک ها در هنگام پرداخت تسهیلات ساخت مسکن هم در حوزه نرخ سود تسهیلات و هم در مدت زمان باز پرداخت آن هم بسیاری از سازندگان را با مشکل  بسیار زیادی روبرو کرده است.

به گفته دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور، دولت باید در این شرایط برنامه ریزی بهتری برای همکاری بهتر بانک ها و همچنین تقویت توان سازندگان مسکن را در دستور کار خود قرار دهد.

گفتنی است دولت باید برای هدایت بهتر بازار مسکن تسهیلات را به سمت ساخت وساز هدایت کند تا شاهد کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن و تسریع در روند اجرای واحدهای مسکونی در کشور باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار