اراضی آزاد شده دولتی برای توسعه افقی شهرها استفاده می شود

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: از تمامی اراضی آزاد شده دولتی که حدود ۳۱۳ مورد رفع فوری شده اند، در توسعه افقی شهر‌ها استفاده خواهد شد.

آقای ارسلان مالکی گفت: ۳۱۵ مورد تعرض به اراضی دولتی صورت گرفته که ۳۱۳ مورد از این تعرض‌ها با تلاش همکاران ما در یگان‌ حفاظت استان‌های کشور به‌طور فوری رفع شده است. 
 
به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، میزان رفع تعرض فوری انجام شده توسط نیروهای یگان حفاظت در ادارات کل راه و شهرسازی،  ۱۱۵ هکتار بوده است. 
 
او می گوید: در خردادماه امسال ۵۱ حکم قطعی توسط یگان حفاظت به نفع دولت اجرا شده و طی ماه گذشته ۴۹ هکتار زمین دولتی از این طریق به بیت‌المال بازگشته است. همچنین ۵۸ فقره پرونده قضایی علیه متجاوزان به اراضی دولتی در خردادماه تشکیل شده است.
 
به گفته مالکی ، یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از آغاز تشکیل در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها مستقر است و اجازه تعدی و تصرف به اراضی دولتی را به زمین‌خواران نمی‌دهد.
 
او تاکید کرد: تمامی اراضی که در حال حاضر قابلیت ساخت وساز در کشور را  دارند در حوزه اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن استفاده خواهد شد و در این زمینه هم از تمامی ظرفیت های اراضی در شهرهای مختلف در این بخش استفاده خواهیم کرد تا شاهد تسری در اجرای توسعه افقی شهرها در کشور  باشیم.
 
مالکی گفت: تاکنون دستگاه های مختلف در این حوزه همکاری لازم را برای ارائه اراضی مازاد خود داشته اند و امیدوار هستیم در این زمینه هم سایر دستگاه ها همکاری لازم را داشته باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار