شی در دیدار با بلینکن: پکن به منافع آمریکا احترام می‌گذارد

رئیس جمهور چین در دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت که پکن به منافع آمریکا احترام می‌گذارد و به دنبال به چالش کشیدن واشنگتن نیست.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین گفت که واشنگتن از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند و قصد درگیری با چین را ندارد.

رئیس جمهور چین در دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت که پکن به منافع آمریکا احترام می‌گذارد و به دنبال به چالش کشیدن واشنگتن نیست.

به گزارش العربیه، او با بیان اینکه آمریکا باید به چین احترام بگذارد و به منافع و حقوق مشروعش خسارت وارد نکند، اظهار داشت: «پکن و واشنگتن می‌توانند بر اساس احترام متقابل به راهکار‌هایی برای توافق دست یابند. چین هم به آمریکا و منافعش احترام قائل است و درصدد به چالش کشیدن و یا گرفتن جایگاه این کشور نیست.»

رئیس جمهور چین تصریح کرد: «هیچ طرفی نباید ارائه خود را بر طرف دیگر تحمیل کند و او را از حق مشروع خود در توسعه بازدارد، دو طرف باید به تفاهمات مشترک به دست آمده در دیدار روسای جمهور دو کشور در بالی پایبند باشند و این بیانیه‌های مثبت را برای ثبات و بهبود روابط دوجانبه در عمل اجرایی کنند.»

وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری خود در پایان سفرش به چین گفت که در گفتگو با مقامات چینی بر لزوم اعمال فشار علیه روسیه برای پایان دادن به جنگ در اوکراین تاکید کرد.

بلینکن با اشاره به اینکه «چین باید نسبت به حمایت از روسیه محتاط باشد» گفت که واشنگتن نسبت به «عدم ارائه سلاح‌های مرگبار توسط پکن به روسیه» تضمین‌هایی را از چین دریافت کرده است.

بلینکن افزود: نمی‌خواهیم روابط خود را با چین قطع کنیم، اما برای حفاظت از منافع خود درنگ نمی‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
بدبخت چرا آمریکا به منافع چین احترام نمی گذارد ؟؟؟؟؟
آخرین اخبار