تلاش آمریکا برای انحراف اذهان عمومی در مورد انفجار‌ نورداستریم

کاخ کرمیلن تاکید کرد آمریکا با موجی از اخبار به دنبال انحراف اذهان از مقصر واقعی انفجار‌های نورداستریم است.

کرملین اعلام کرد که در حال مطالعه تمام اطلاعات مربوط به انفجار‌هایی است که در سپتامبر گذشته خطوط لوله نورد استریم را تخریب کرد و گفت که ممکن است یک کشور یا مجموعه‌ای از کشور‌ها آن‌ها را منفجر کرده باشند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در پاسخ به سوالی در مورد گزارش ادعایی وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه آمریکا به اوکراین هشدار داده است به نورد استریم حمله نکند، به خبرنگاران گفت که سیلی از اخبار رسانه‌ای اخیر در مورد این انفجار‌ها ممکن است برای منحرف کردن توجه از کسانی که واقعاً مسئول هستند طراحی شده باشد.

در روز‌های گذشته، «استانیسلاو زرین» یک عالی‌رتبه رتبه امنیتی لهستان اعلام کرد که این کشور هیچ ارتباطی با انفجار‌های سپتامبر گذشته در خطوط لوله گاز نورد استریم ۱ و ۲ نداشته است.

این مقام ارشد لهستان همچنین تأکید داشت چنین گزارش‌هایی «بی‌اساس» هستند و برای منحرف کردن ذهن مردم ارائه می‌شوند، او در پیامی توییتری در همین راستا نوشت: «لهستان هیچ ارتباطی با انفجار نورد استریم ۱ و نورد استریم ۲ نداشت.»

در زمانی که این انفجار‌ها انجام شد استانیسلاو زرین به عنوان معاون موقت وزیر هماهنگ کننده خدمات ویژه منصوب بود و اکنون تلاش برای مرتبط دانستن لهستان به آن رویداد‌ها را «بی‌اساس» دانست و استدلال کرد که گسترش اخیر تئوری‌ها در مورد این‌که چه کسی ممکن است یکی از اجزای کلیدی زیرساخت انرژی اروپا را نابود کرده باشد «شبیه تاکتیک‌های اطلاعاتی» است و هدف آن هم «تحریف تصویر واقعی رویدادها» است.

پیش از این نیز سیمون هرش، خبرنگار مشهور آمریکایی فاش کرد آمریکا به کمک نروژ خط لوله‌های نورداستریم را منفجر کردند و پس از آن به اولین و دومین صادرکننده انرژی به اروپا تبدیل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
این اتفاق به نفع آمریکا است و احتمال زیاد کار خودشه تا میلیارد ها دلار نفت و گاز به اروپا بفروشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
شمارش معکوس انهدام امپراطوری غرب...
آخرین اخبار