روسیه:

در صورت اثبات مداخله غرب در انفجار نورد استریم به آن واکنش نشان می‌دهیم

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه غرب را به اقدام متقابل در صورت اثبات حمله به خط لوله نورد استریم تهدید کرد.

انفجار در خط لوله نورد استریم که گاز روسیه را از زیر دریای بالتیک به آلمان منتقل می‌کند در سپتامبر ۲۰۲۲ یکی از مرموزترین اتفاقاتی بود که انگشت اتهام را به سمت آمریکا و سازمان سیا نشانه گرفت. سیمور هرش، روزنامه نگار تحقیقی آمریکایی دولت بایدن را پشت پرده این انفجار معرفی کرد و جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان اعلام کرد واشنگتن هم انگیزه کافی و هم امکانات لازم به منظور انفجار این خط لوله را در اختیار داشت و عدم پیگیری آلمان در این زمینه نشان داد آمریکا پشت پرده موضوع است. همین موضوع خشم مقامات مسکو را به همراه داشته است. 

به گزارش تله تریدر، دمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اگر گزارش‌های منتشر شده درباره دست داشتن غرب در انفجار خط لوله نورد استریم درست باشد، مسکو به آن واکنش مقتضی را نشان خواهد داد. 

مدودف در این باره در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت: اگر صحت این گزارش‌ها تایید شود روسیه هیچ محدودیتی حتی از نوع اخلاقی برای تخریب ارتباطات کابلی دشمنانمان نخواهد داشت. 

این مقام روس در این پیام به سیستم ارتبال کابلی که میان آمریکا و کشور‌های اروپایی در زیر دریا قرار دارد اشاره کرده و به طور ضمنی تهدید به تخریب آن‌ها از سوی روسیه کرد. 

طی روز‌های اخیر گزارش‌های دیگری نیز در رسانه‌های غربی مطرح شده است که در آن آمریکا از اقدام اوکراین برای خرابکاری در نورد استریم آگاهی یافته و نسبت به تبعات آن به مقامات اوکراینی هشدار داده بود. در ادعایی دیگر اعلام شده است که واشنگتن این موضوع را از طریق هلند متوجه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار