روسیه: تحقیقات درباره حادثه انفجار خط لوله نورد استریم بی طرفانه نیست

سخنگوی کاخ کرملین از نبود شفافیت در روند تحقیقات پیرامون انفجار خط لوله نورد استریم گلایه کرد.

 

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران اعلام کرد: متاسفانه شاهد آن هستیم که تحقیقات بی طرفانه درباره انفجار‌های رخ داده در خط لوله نورد استریم در حال انجام نیست و وضعیت بسیار نامشخص به نظر می‌رسد. 

به گزارش تل تریدر، پسکوف در ادامه صحت گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر دست داشتن اوکراین در حادثه انفجار خط لوله نورد استریم را رد کرد. 

در اوایل هفته جاری، گزارش‌هایی در رسانه‌های غربی منتشر شد که تاکید داشت سازمان سیا ۳ ماه قبل از حادثه از برنامه‌های اوکراین برای حمله مخفیانه به خط لوله نورد استریم مطلع شده بود. 

این گزارش‌ها مدعی است یک سرویس اطلاعاتی اروپایی اطلاعات در این باره را در اختیار سازمان سیا قرار داده بود و جزئیات طرح اوکراین به منظور اعزام غواصان برای آسیب رساندن به خطوط لوله در زیر آب در اختیار این نهاد اطلاعاتی آمریکا قرار گرفته بود. 

انفجار ۳ لوله از ۴ لوله نورد استریم در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ باعث آزاد شدن مقادیر زیادی گاز در دریای بالتیک و توقف کامل صادرات گاز روسیه به آلمان از این طریق شد.

سیمون هرش، روزنامه نگار تحقیقی آمریکایی هشتم فوریه مقاله‌ای منتشر کرد و در آن گفت غواصان نیروی دریایی آمریکا با کمک متخصصان نروژی تحت عنوان انجام رزمایش در زیر خطوط لوله گاز نورد استریم روسیه ۱ و ۲ مواد منفجره کار گذاشته بودند. وی به نقل از یک منبع ناشناس می‌گوید جو بایدن شخصاً پس از ۹ ماه گفتگو با مقامات دولتی مسئول امور امنیتی، مجوز عملیات را صادر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار