اردوغان مورد استقبال رسمی علی‌اف قرار گرفت

رئیس‌جمهور ترکیه در نخستین سفر خارجی خود پس از انتخابات، به بخش ترک‌نشین قبرس سپس به جمهوری آذربایجان سفر کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در نخستین سفر خود پس از انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری ترکیه به بخش ترک‌نشین قبرس  و پس از آن به باکو سفر کرده و مورد استقبال رسمی الهام علی‌اف قرار گرفت.

بر اساس گزارش آناتولی، اردوغان دوشنبه (دیروز) بعد از سفر کوتاهش به بخش ترک نشین قبرس، وارد باکو شده بود و امروز مراسم استقبال رسمی الهام علی‌اف از او برگزار شد.

روسای جمهور ترکیه و باکو «درباره گام‌هایی برای گسترش بیشتر روابط و همکاری‌های دوجانبه ترکیه و جمهوری آذربایجان صحبت و درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر خواهند کرد».

قرار است روسای جمهور ترکیه و جمهوری آذربایجان بعد از پایان دیدار دوجانبه در باکو، در یک نشست خبری مشترک حاضر شوند. بازدید اردوغان از مرکز فرماندهی هوایی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از جمله دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور ترکیه در سفر به باکو است.

رئیس‌جمهور ترکیه درحالی به قبرس و باکو سفر کرده که اخیرا شایعات درباره بیماری و بد بودن وضعیت جسمی اردوغان بر سر زبان‌‌ها افتاده است. 

اردوغان قبل از جمهوری آذربایجان از بخش ترک نشین قبرس شمالی (TRNC) بازدید کرده بود. جمهوری آذربایجان و قبرس شمالی دو مقصد خارجی اردوغان هستند که رئیس جمهور ترکیه به طور سنتی پس از پیروزی در انتخابات از آن‌ها بازدید می‌کند.

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه جمهوری قبرس به سفر «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه به بخش شمالی این جزیره واکنش نشان داده و با محکوم کردن این سفر، آن را که یک اقدام اشغالگرایانه توسط ترکیه و غیرقانونی عنوان کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
اردوغان اومده عرض اندام کنه ولی اینبار اشتباه اومدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
دو کشور خنثی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
دو تا کشور آشغال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
دوتا کشور نه آذربایجان استان شمالی ایران هست
آخرین اخبار