علی اف: ترکیه و آذربایجان موضع مشترک سیاست خارجی خود را ادامه می‌دهند

رئیس‌ جمهور ترکیه بعدازظهر امروز با همتای آذربایجانی خود در نشست مطبوعاتی مشترک حاضر شد.

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای مطبوعاتی پس از دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: فعالیت‌های مشترک ما در زمینه سیاست خارجی برای منطقه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ترند، رئیس جمهور آذربایجان خاطرنشان کرد: عامل وحدت ترکیه و آذربایجان برای توسعه، ثبات و امنیت منطقه بسیار مهم است و ترکیه و آذربایجان در سیاست خارجی موضع مشترک خود را ادامه خواهند داد.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ترکیه‌ای نیز گفت که گشایش کریدور زنگه‌زور اجتناب‌ناپذیر است و باکو تلاش‌های خود را در این خصوص افزایش خواهد داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه روز سه‌شنبه گفت که کشورش آماده افتتاح کنسولگری در شوشا است، شهری که جمهوری آذربایجان در جنگ سال ۲۰۲۰ از نیرو‌های ارمنستان گرفت.

اردوغان این اظهارات را در جریان سفرش به جمهوری آذربایجان در آغاز سومین دوره ریاست جمهوری خود پس از انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته بیان کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از اردوغان به الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و سایر مقامات در آغاز مذاکرات دو جانبه گفت: «ما آماده هستیم تا هر زمان که بخواهید کنسولگری خود را باز کنیم».

او گفت: "اگر بتوانیم کنسولگری را در شوشا افتتاح کنیم، این پیامی برای جهان و به ویژه ارمنستان خواهد بود. "

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
ایران خویشتن دار است وبهانه دست کسی نمی دهد
وانرژی این اتحاد به نفع ما درجاهای دیگر صرف خواهد شد
آخرین اخبار