یونان: ترکیه برای ارتقای «اف ۱۶» تلاش می‌کند، اما ما هم «رافال» را داریم

نخست‌وزیر سابق یونان تأکید کرد، یونان باید توان نیرو‌های مسلح خود را در برابر ترکیه تقویت کند گرچه در بخش هوانوردی توازن قوا برقرار شده است.

«کیریاکوس میتسوتاکیس» رهبر حزب «دموکراسی نو» یونان و نخست‌وزیر سابق این کشور در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ERT درباره روابط یونان و ترکیه بر بهبود روابط با ترکیه تأکید کرد. 

او گفت که به دنبال دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه «برای اصلاح نقشه راهی است که در ماه‌های آینده دنبال خواهد شد.» 

میتسوتاکیس افزود که «اگر در نشست ناتو نخست‌وزیر باشم، به دنبال آن خواهم بود» و تصریح کرد که یونان تنها یک موضوع باقیمانده با ترکیه را که می‌تواند برای حل و فصل به دادگاه بین‌المللی لاهه ارائه شود، به رسمیت می‌شناسد و آن تعیین حدود دریایی است.

میتسوتاکیس در زمینه تدارکات دفاعی گفت: «یونان موظف است نیرو‌های مسلح خود را تقویت کند، زیرا ما بزرگترین و غیرقابل پیش‌بینی‌ترین همسایه از نظر ژئوپلیتیکی را در کنار خود داریم. ما توانستیم توازن را از نظر قدرت نیرو‌های مسلح تغییر دهیم. در زمینه هوایی، همه چیز نسبت به ۴ سال پیش کاملاً تغییر کرده است.»

 نخست‌وزیر سابق یونان گفت: «در حال حاضر ترکیه قطعاً اف ۳۵ را خریداری نخواهد کرد، ولی ما مجوز خرید آن‌ها را گرفته‌ایم.»

میتسوتاکیس با اشاره به خرید جت‌های جنگنده ساخت فرانسه گفت: «ترکیه در تلاش است اف ۱۶‌های خود را ارتقا دهد و ما رافال را داریم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار