سناتورهای آمریکایی خواستار تحریم باکو شدند

چند سناتور آمریکایی با ارائه قطعنامه‌ای خواستار اعمال تحریم بر جمهوری آذربایجان شدند.

سناتور‌های آمریکایی «الکس پادیلا» و «مارکو روبیو» با ارائه قطعنامه‌ای به مجلس سنای آمریکا از این کشور خواستند تا فشار بر آذربایجان را برای پایان دادن به محاصره منطقه لاچین افزایش دهد.

الکس پادیلا در پیامی توییتری نوشت: «محاصره قره باغ به دست آذربایجان باعث شده است که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان ارمنستان به نیاز‌های اولیه دسترسی نداشته باشند. این غیرانسانی و غیرقابل قبول است و به همین دلیل قطعنامه‌ای دو حزبی ارائه کردیم تا از آمریکا بخواهیم این محاصره را محکوم کرده و اکنون اقدام کند.»

مارکو روبیو هم در توییتر خود نوشت: «با افتخار به سناتور پادیلا در این قطعنامه می‌پیوندم که انسداد کریدور لاچین آذربایجان را محکوم می‌کند. آمریکا باید به پایان دادن به این بحران انسانی کمک کند.»

در این قطعنامه به طور خاص از آمریکا خواسته شد تا تحریم‌هایی را علیه آذربایجان اعلام کند که مسئول محاصره لاچین و نقض حقوق ارامنه هستند، همچنین از دولت بایدن خواسته شد تا هرگونه کمک نظامی به باکو را متوقف کند.

«لوئیس بونو» مشاور ارشد آمریکا در مذاکرات قفقاز، به تازگی در مصاحبه‌ای گفت که واشنگتن قصد ندارد تا به دلیل محاصره کریدور لاچین، تحریم‌هایی را علیه باکو اعمال کند و گفت: «الان زمان تحریم نیست. من اینجا هستم تا با هر دو طرف همکاری کنم تا آن‌ها را به سمت صلح هدایت کنم. تحریم‌ها نتیجه معکوس خواهند داشت. در این مرحله حتی در حال بررسی نیست.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۰:۴۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
اینک بنیادگرایان مسیحی امریکا بین دین و سیاست دین را انتخاب کردن
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۸:۵۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
سفارت آمریکا در تهران کی باز میشه ؟
آخرین اخبار