میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور به ۳۲/۹۱ درصد رسید

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور به صورت میانگین ۴۸/۸۲ درصد است.

بر اساس آخرین به روز رسانی‌های اعلام شده از سوی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت آخرین وضعیت کشوری نتایج اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها در بازه زمانی ۳ تا ۱۰خرداد، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور به ۳۲/۹۱ درصد رسیده است.

میانگین استفاده از ماسک در کشور در حدود ۱۴درصد و کمترین میزان رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور مربوطه به تهران با ۲۸/۹۷ درصد و بیشترین میزان رعایت مربوط به ایلام با ۸۷/۶۸ درصد بوده است. میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور ۴۸/۸۲ درصد بوده است.

بهداشت فردی نیز شامل جلوگیری از ورود و حضور مراجعین و کارکنان دارای علایم بیماری، ثبت در سامانه وزارت بهداشت، امکانات شست‌وشو یا ضدعفونی دست و ... است.

 در بازه زمانی مذکور، درصد موارد استفاده از ماسک میان خدمت‌گیرندگان و خدمت دهندگان در اماکن عمومی استان‌های کشور به صورت میانگین ۱۴/۴۰ درصد بوده است که کمترین میزان مربوط به همدان با ۳/۶۵ درصد و بیشترین میزان استفاده مربوط به چهارمحال و بختیاری با ۳۸.۰۶ درصد بوده است.

درصد رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد به صورت میانگین ۴۸/۸۲ درصد بوده است. بیشترین درصد رعایت در استادیوم‌ها با ۹۴/۴۴ درصد و کمترین میزان رعایت با ۴۱/۶۷ درصد در پایانه‌های مسافربری برون شهری بوده است.

درصد استفاده از ماسک در شاغلان و خدمت‌گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور در این بازه زمانی به صورت میانگین ۱۴/۴۰ درصد بوده که بیشترین میزان رعایت با ۳۶/۸۴ درصد مربوط به دانشگاه‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
ولی شیوع کرونا یک هزارم شده معلوم میشه مردم بهتر از شماها فهمیدن چه جوری جون خودشونو نجات بدن
آخرین اخبار