زلزله خوی کارنامه درخشانی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

رئیس بنیاد مستضعفان کشور در خوی گفت: زلزله شهرستان خوی کارنامه درخشانی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد.

جلسه بازسازی و محرومیت زدایی از مناطق زلزله زده خوی با حضور مهندس فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور، استاندار و دکتر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن کشور و مسئولین استانی و شهرستانی بنیاد مسکن در سالن شهید کوچری فرمانداری خوی برگزار شد.

دکتر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن کشور با عرض تسلیت سالگرد ارتحال حضرت امام گفت : زلزله خوی کارنامه درخشانی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است .

در زلزله اخیر امنیت کامل در منطقه حاکم بود و تمام نیروهای نظامی و انتظامی هم در بحث امنیت و هم در بحث کمک رسانی پای کار بودند .

وی افزود : در بحث تشکیل پرونده به همراه بنیاد مسکن خود استان ، ۴ استان همجوار آذربایجان شرقی، اردبیل ، زنجان و کردستان بازدیدها از واحدهای تخریبی و تعمیری شروع شد و پرونده هر واحد بطور مستقل تکمیل گردید و اما در بحث واحدهای تخریبی آواربرداری اولین قدم کار بود که به همت شبانه روزی همکاران آواربردار این کار هم با موفقیت انجام شد .

نیکزاد در ادامه گفت : تمام سیمان و میل گرد مورد نیاز واحدهای تخریبی توسط بنیاد مستضعفان و کاشي، سرامیک ، درب و پنجره آنها توسط بانک پاسارگاد بصورت رایگان تامین شد .

وی اضافه نمود : در زلزله مهروبهمن ماه ۳۰۷۱ واحد تخریبی وجود داشت که ۲۱۷۴ واحد فنداسیون ، ۱۷۰۰  واحد اسکلت نصب شده ، ۹۹۴ واحد دیوار چینی شده ، ۹۳۴ واحد سقف اجرا شده ، ۲۸۹ واحد گچ و خاک انجام شده است که تلاش می کنیم در چند ماه آینده تمام کارهای واحد های در دست به اتمام برسد و در این فرصت ایجادشده تمام واحدهای فرسوده روستایی را نوسازی می کنیم تا در مقابل حوادث احتمالی آینده پیشگیری انجام شود .

دکتر معتمدیان استاندار آذربایجان‌ غربی نیزدراین نشست بعدازتسلیت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی( ره ) و قیام ۱۵خرداد گفت:از اولین روزهای زلزله خوی مسئولین بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن کشور در کنار بوده و در راه خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند .

وی افزود : در زلزله اول ۱۱۰۰ واحد تخریبی ۷۳۳ واحد بتن ریزی و فنداسیون ، ۶۰۰ واحد اسکلت واجرای سقف، ۲۵۰ واحددرب وپنجره انجام شده است.او با اشاره به اینکه،در زلزله ۲۸ دی و ۸ بهمن ماه ۹۱۲۰ واحد تخریبی ،تمام واحدهای تخریبی آواربرداری شده است.

وی گفت:۱۸۸۲ واحدپیکنی کاملاانجام شده ، ۱۵۰۰ واحد آلماتوربندی وبتن ریزی ، ۹۸۶ واحد اسکلت بندی ، ۴۰۰ واحد سقف بندی انجام شده ودرکنار این خدمات مشکل آب ۴ روستا بعداز ۳۰ سال حل گردید و طرح هادی و مشکلات برق نیز مرتفع گردید .

او ادامه داد:در دوران زلزله هیچ روستای زلزله زده مشکل الحاق وجود نداشت وبا همکاری بنیاد مسکن در ۱۲ روستا طرح هادی اجرا شده ، مشکل اینترنت ۱۰ روستا برطرف گردید ،  ۳۳ مدرسه آسیب دیده از زلزله تعميرات اساسی انجام گرفته ، ۱۲ مدرسه تخریبی بازسازیش با ۱۲۰ میلیارد تومان شروع شده و با مشارکت دیگر ارگانها تا آخر شهریور به بهره برداری می رسد ، ۳۵۲۳ واحد دامی تخریب شده  امکانات بازسازی آنها با همکاری شهرداری و سپاه تامین گردید .
استاندار تاکید کرد: در زلزله اخیر در عرض ۷۲ ساعت  ۱۱۰ کمپ اسکان ایجاد شد و ۵۰ هزار تخته چادر و روزانه ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم میان زلزله زدگان توزیع میشد .

معتمدیان در مورد وام های زلزله زده گان گفت : در ده روز گذشته مقدار وام های پرداختی ۴ برابر شده است که امیدواریم طی روزهای آینده تمام وام ها با کمک بانک های عامل پرداخت گردد .

استاندار در پایان تاکید کرد : در چند ماه کاری که در پیش داریم همه ارگان ها به تلاش های جهادی خود ادامه دهند تا تمام مشکلات زلزله خوی به اتمام برسد .

حجت‌الاسلام قاسم خانی امام جمعه خوی در این جلسه بعداز تشکر خدمات بنیاد مستضعفان در سطح کشور خطاب به فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت : با توجه به مشکلات عدیده این شهرستان و زلزله اخیر ۲ درخواست داشت: ۱ - احداث و تکمیل امکانات تمام پزشکی دیالیز خوی برای خدمات دهی به بیماران دیالیزی شهر و مناطق همجوار . ۲ - ساخت یک کارخانه تولیدی در خوی جهت رونق اقتصادی و اشتغال جوانان بیکار شهرستان .

ذبیح آله کاظمی فرماندار خوی نیز در این جلسه بعداز تشکر نمودن از تشریف فرمایی مسئولین بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن کشور جهت کمک به مردم خوی خطاب به رئیس بنیاد مستضعفان گفت : با عنایت به اینکه ثمرات این شجره طیبه در سراسر کشور ساری و جاری است برای حل مشکلات ذیل دست مردم خوی را هم بگیرید .

اوافزود: این مشکلات عبارتند:آب شرب ، که ۳۰ روستا در حد بحران قرار دارند و ما فعلا برای حل مشکل آب ۱۰ روستا احتیاج به کمک داریم و دیگری کمک به ۳۵۰ واحد تخریبی کمیته امداد و بهزیستی ودیگری برای ۲ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.