ساخت ۱۴ مدرسه تخریب شده از زلزله در خوی

فرماندار خوی گفت: ۱۴ مدرسه تخریب شده از زلزله بهمن سال گذشته در بخش فیرورق این شهرستان و روستاهای آن در حال ساخت است.

فرماندارخوی در جریان بازدید از مدارس علامه خویی، شهیدآرمان علی وردی و دبیرستان های امیر کبیر و جهانگیر خویی در مناطق شهری در حال ساخت که در زلزله آسیب دیده بودند گفت: در این مرحله ۱۴ مدرسه با بیش از ۱۰۰ کلاس درس احداث می‌شود که ۳۰ درصد آن‌ها در بخش فیرورق یکی ازکانون‌های اصلی زلزله ۸ بهمن واقع شد‌ه اند.

کریم علی نژاد افزود: امسال برای بازسازی مدارس زلزله زده خوی بیش از یک هزار ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل حوادث با تدابیر استاندار آذربایجان غربی هزینه شده است. 

گفتنی است؛ مدرسه علامه حلی ۱۲ کلاسه با زیربنای ۵۳۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان به صورت دولتی و با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی و مدرسه خیر ساز ۶ کلاسه شهید آرمان علی وردی با زیربنای ۵۰۳ متر با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان در حال احداث و با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی، دبیرستان ۹ کلاسه دولتی جهانگیر خویی با زیربنای یک هزار و ۴۹۰ متر با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی و دبیرستان ۱۲ کلاسه امیر کبیر با زیربنای یک هزار و ۸۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در حال احداث می‌باشند.

در ۳ زلزله سال گذشته شهرستان خوی بیش از ۲۰۰ باب مدرسه در این شهرستان دچار آسیب جزئی و کلی و ۱۴ باب نیز مدرسه نیز تخریب شده بودند که با توجه ویژه ستاد بازسازی در این مدارس دست ساخت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.