به زودی برگزار می شود؛

جشن پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی تا ۴۵ روز آینده به پایان می رسد.

محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی با شرکت در ستاد بازسازی مناطق زلزله زده خوی با بیان اینکه زلزله سال گذشته این شهرستان به حدود ۳۰ هزار خانه مسکونی صدمه جزئی و کلی وارد کرد، اظهار کرد: با تلاشی که دستگاه‌های دولتی، حاکمیتی و سایر نهاد‌ها داشتند، پیشرفت‌های چشم گیری داشتیم و انشاالله تا ۴۵ روز آینده جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی را با حضور مردم برگزار کنیم.

وی افزود: تمام خانه‌های صدمه دیده جزئی بهسازی شد  و نیز به حدود سه‌هزار و ۲۲۰ خانه، صدمه جدی بالای ۸۰ درصد وارد شد که از این واحد‌های تخریبی حدود یک هزار و ۷۰۰ واحد در سطح شهر و روستا‌ها بازسازی و به مردم زلزله زده تحویل داده شد.

معتمدیان گفت: در زمین لرزه سال گذشته خوی ۱۳ هزار خانه در سه سطح صدمه دیده جمعا ۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال غرامت بیمه حوادث طبیعی ساختمان دریافت کردند.

مقام ارشد اجرایی استان افزود: با پیگیری و برنامه ریزی صورت گرفته، خانه‌های تخریبی و تعمیری خوی که هنوز تسهیلات نگرفته اند؛ تا پایان آذر ماه جاری از این امکان برخوردار خواهند شد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در زلزله سال گذشته خسارت زیادی به مردم شهرستان خوی وارد شد، اما در کنار آن مشکلات تعداد زیادی از روستا‌ها اعم از پوشش اینترنتی، آسفالت معابر، آب شرب و احداث مدرسه انجام شد که برخی از آن‌ها برای نخستین بار صورت گرفت و رضایت مردمی را به همراه داشت.

روز‌های ۱۳ مهر، ۲۸ دی و هشت بهمن سال گذشته سه زلزله بالای پنج ریشتر در شهرستان خوی رخ داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.