تحریم کره جنوبی علیه یک گروه هکری کره شمالی به ادعای دزدیدن اطلاعات

کره جنوبی ادعا می‌کند گروه‌های هکری در کره شمالی با سرقت اطلاعات به برنامه موشکی و ماهواره‌ای این کشور کمک می‌کنند.

تشدید تنش‌ها میان کره شمالی از یک سو و آمریکا و متحدان منطقه اش در سوی دیگر، پیونگ یانگ را مصمم به پرتاب ماهواره نظامی به فضا به منظور رصد تحرکات دشمنان خود کرده است. گرچه پرتاب ماهواره این کشور طی روز‌های اخیر با شکست مواجه شد، اما مقامات کره شمالی می‌گویند بزودی بار دیگر این اقدام را انجام خواهند داد. این در حالی است که آمریکا و متحدانش در منطقه شامل کره جنوبی و ژاپن به شدت این اقدامات را محکوم و به دنبال یافتن راهکاری برای توقف آن هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، کره جنوبی امروز (جمعه) از وضع تحریم‌های جدید علیه پیونگ یانگ به دلیل تلاش برای پرتاب ماهواره به فضا خبر داد. 

بر این اساس، وزارت خارجه کره جنوبی با صدرو بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تحریم‌های جدیدی را علیه کیمساکی، یک گروه هکری کره شمالی وضع کردیم که در روند تلاش پیونگ یانگ برای پرتاب ماهواره به فضا دخیل بود. 

در این بیانیه با اشاره به دلیل تحریم این گروه هکری آمده است: گروه هکری کیمساکی به طور گسترده اقدام به هدف قرار دادن اندیشکده‌ها می‌کنند. شواهد نشان می‌دهد این گروه به طور گسترده روزنامه نگاران، دانشگاهیان، و دیگر گروه‌های قدرتمند و ذی نفوذ را هدف قرار می‌دهند. 

وزارت خارجه کره جنوبی مدعی است: گروه‌های هکری کره شمالی به طور مستقیم و یا غیرمستقیم در برنامه موشکی و ماهواره‌ای این کشور دست دارند. آن‌ها با انجام حملات سایبری اقدام به ربودن اطلاعات حساس و فناوری به منظور استفاده در این موضوع می‌کنند. 

کره جنوبی، ژاپن و آمریکا می‌گویند هر گونه تلاش کره شمالی برای پرتاب ماهواره به فضا به دلیل تشابه فناوری مورد استفاده در آن‌ها با موشک‌های بالستیک، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است و پیونگ یانگ باید به سرعت چنین اقدامات تحریک آمیزی را متوقف کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار