دعوت از نتانیاهو برای سفر به امارات

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از ماه‌ها چشم انتظاری دعوت‌نامه‌ای برای سفر به امارات به منظور شرکت در نشستی بین‌المللی دریافت کرد.

پس از ماه‌ها انتظار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای شرکت در نشست کنفرانس آب و هوای COP۲۸ در نوامبر (آبان ماه) دعوتنامه‌ای از سوی امارات دریافت کرد.

براساس گزارش تایمز اسرائیل، با این حال، این دعوت برای یک سفر خاص برای صهیونیست‌ها نیست. حتی اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز به این اجلاس دعوت شده است. دعوتنامه از سوی محمد آل خواجه، سفیر امارات متحده عربی در این رژیم به نخست وزیر صهیونیست‌ها ارائه شد.

نتانیاهو تقریباً پنج ماه پیش پس از انتخاب مجدد برای نخست‌وزیری، تلاش کرده بود تا امارات را به اولین مقصد خارجی خود تبدیل کند. اما پس از یورش ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی امارات این سفر را لغو کرد. محکومیت یورش‌‎های بن غفیر به مسجدالاقصی همچنان از سوی کشور‌هایی مانند امارات، ترکیه، بحرین، اردن، مصر و چند کشور دیگر که روابط خود را با رژیم تل‌آویو عادی کردند، ادامه دارد.

نتانیاهو به عنوان نخست وزیر در سال‌های منتهی به توافق نامه‌های عادی سازی که رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی، بحرین و مراکش در سال ۲۰۲۰ امضا کرد، چندین بازدید از امارات داشت، اما هیچ یک از آن‌ها علنی نشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار