فراخوان دولت صربستان برای جمع آوری سلاح از مردم

صربستانی‌ها در پاسخ به فراخوان دولت ۱۳۵۰۰ قبضه اسلحه را تحویل دادند

مقام‌های صربستان روز یکشنبه، ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت)، حدود ۱۳ هزار و پانصد سلاح، از جمله نارنجک‌های دستی، سلاح‌های خودکار و موشک‌های ضد‌تانک را به نمایش گذاشتند که پس از فراخوان عفو عمومی برای تحویل سلاح، جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرگزرای فرانسه، بعد از دو تیراندازی جمعی که به کشته شدن ۱۷ نفر از جمله تعدادی کودک منجر شد، مقام‌ها مهلت یک ماهه‌ای برای عفو دارندگان سلاح‌های ثبت نشده اعلام کردند تا شهروندان سلاح‌های خود را تحویل دهند. آنان اعلام کردند پس از این مهلت یک‌ماهه، مجازات زندان در انتظار کسانی خواهد بود که سلاح غیرقانونی نگهداری کنند.

الکساندر ووچیچ، رئیس جمهوری صربستان، همراه با مقام‌های ارشد پلیس، از نمایش سلاح‌های جمع‌آوری شده در نزدیکی شهر اسمدروو در حدود ۵۰ کیلومتری جنوب بلگراد، پایتخت صربستان، دیدار کرد.

ووچیچ گفت تقریبا نیمی از سلاح‌های جمع‌آوری‌شده غیرقانونی است، اما نیم دیگر آن‌ها سلاح‌های ثبت‌شده‌ای است که شهروندان به رغم قانونی بودن نگهداری، تحویل داده‌اند. رئیس جمهوری صربستان گفت: این سلاح‌ها برای استفاده احتمالی، به نیرو‌های مسلح و کارخانه‌های اسلحه و مهمات‌سازی صربستان فرستاده می‌شوند

اخیرا در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت دو تیراندازی خونبار در صربستان رخ داد که موجب کشته شدن عده‌ای از دانش آموزان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار