پس از تیراندازی در یک مدرسه در بلگراد؛

وزیر آموزش صربستان استعفا کرد

وزیر آموزش صربستان پس از تیراندازی در یک مدرسه از سمت خود استعفا کرد.

چهار روز پس از تیراندازی در مدرسه‌ای در بلگراد که طی آن یک پسربچه ۱۳ ساله هشت دانش آموز و یک نگهبان را کشت، برانکو روزیچ وزیر آموزش صربستان استعفا کرد.

برانکو روزیچ در نامه‌ای سرگشاده خطاب به «آنا برنابیچ» نخست وزیر صربستان به خانواده‌های قربانیان این فاجعه مصیب بار، که مردم منطقه بالکان را شوکه کرد، تسلیت گفت.

روزیچ در نامه‌ای که در توئیتر نیز منتشر شد نوشت «من استعفای قطعی خود را از سمت وزیر آموزش در دولت جمهوری صربستان اعلام می‌کنم».

وی که از اعضای برجسته حزب سوسیالیست صربستان است، اینترنت، بازی‌های ویدیویی و «ارزش‌های غربی» را در این کشتار بی سابقه در صربستان مقصر دانست.

حزب سوسیالیست صربستان در ائتلاف حزب حاکم این کشور مشارکت دارد. بلافاصله پس از این فاجعه، احزاب مخالف و گروه‌های مدافع حقوق بشر خواهان استعفای او شدند.

در کمتر از ۴۸ ساعت پس از این تیراندازی، صربستان بار دیگر با تیراندازی دیگری شوکه شد. در تیراندازی دوم مردی ۲۱ ساله هشت نفر را با سلاح خودکار در نزدیکی بلگراد کشت.

الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان وعده داد برنامه‌ای در سطح گسترده را برای خلع سلاح به اجرا گذارد.

بنابراعلام برنامه تحقیقاتی «بررسی اسلحه‌های کوچک (SAS)»، در صربستان ۳۹ درصد از ساکنان سلاح گرم دارند که بالاترین میزان در اروپا برای داشتن سلاح نزد غیرنظامیان است».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار