مذاکرات ایروان و باکو یکشنبه در واشنگتن برگزار می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد ایروان و باکو فردا (یکشنبه) دور جدیدی از مذاکرات عادی سازی روابط را در واشنگتن آغاز خواهند کرد.

آنی بادالیان، سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان ضمن اعلام دور جدید مذاکرات آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: از ۳۰ آوریل (فردا) آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان برای یک سفر کاری به واشنگتن دی سی خواهد رفت.

به گزارش رویترز، جمهوری آذربایجان هنوز خبر گفتگو‌های دو طرف در راستای عادی سازی روابط را تایید نکرده است.

با وجود سال‌ها تلاش برای میانجیگری بین دو کشور، ارمنستان و جمهوری آذربایجان هنوز به توافقنامه صلحی دست پیدا نکرده‌اند که مسائل باقی مانده مانند تعیین مرز‌ها و بازگشت زندانیان را حل کند.

در هفته‌های اخیر، تنش‌ها دوباره بین دو کشور بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی افزایش یافته است. جمهوری آذربایجان یکشنبه گذشته یک ایست بازرسی جدید در کریدور لاچین ایجاد کرد. ارمنستان این اقدام را نقض فاحش آتش بس سال ۲۰۲۰ دانست و به آن معترض شد.

رسانه‌ها می‌گویند روسیه که پیش از این میانجیگر مذاکرات صلح بین دو طرف بوده، نگران افزایش تنش‌ها بین دو طرف است. گزارش‌ها حاکی از آن است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان روز چهارشنبه در تماسی تلفنی درباره کریدور لاچین گفتگو کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار