ایران؛ میزبان فینال مسابقات پرش با اسب فدراسیون جهانی

سرپرست فدراسیون سوارکاری گفت: امسال کشورمان فینال مسابقات پرش با اسب فدراسیون جهانی را میزبانی می کند.

 سرپرست فدراسیون سوارکاری در مجمع انتخابات هیات سوارکاری آذربایجان غربی گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده و تایید فدراسیون جهانی، کشورمان امسال میزبان فینال سوارکاری پرش فدراسیون جهانی (FEI چالنج) خواهد بود.

رضا زندی خواری  افزود: در این مسابقات ۲۰ کشور از قاره‌های مختلف جهان حضور یافته و با هم مسابقه خواهند داد.

وی اضافه کرد: همچنین در ماه‌های آینده شاهد برگزاری مسابقات داخلی نظیر سی‌اس‌آی در نوروزآباد، تور پرش در تهران و مسابقات قهرمانی کشور در بخش استقامت در استان لرستان خواهیم بود.

سرپرست فدراسیون سوارکاری گفت: در بحث گسترش رشته سوارکاری به نقاط مختلف کشور، امسال رقابت‌های مختلفی بویژه در بخش کورس به میزبانی استان‌های یزد، اصفهان در شهر گلپایگان و خوزستان خواهیم داشت و در صورت تامین و آماده‌سازی زیرساخت‌ها آماده میزبانی مسابقات کشوری در استان آذربایجان‌غربی هم هستیم.

 آذربایجان‌غربی ظرفیت برای گسترش و توسعه ورزش زیبای سوارکاری را داراست

زندی خواری با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های با ظرفیت برای گسترش و توسعه ورزش زیبای سوارکاری است، ادامه داد: انتظار داریم هیات استان و شهرستان‌ها برنامه محور و با تلاش مضاعف شاهد رشد بیشتر در بحث کشف استعدادها، مربیان و داوران باشند.

وی یادآور شد: با توجه به موقعیت ویژه این استان، فدراسیون از میزبانی رویداد‌های بین‌المللی با کشور‌های همسایه استقبال و حمایت می‌کند ضمن اینکه این موقعیت، شرایط خوب و ویژه‌ای برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند و امکان صادرات نیز به کشور‌های همسایه فراهم است.

در انتخابات هیات سوارکاری آذربایجان‌غربی، علی علیزاده با کسب ۲۱ رای از ۲۲ رای ماخوذه برای دوره چهار ساله به عنوان رییس هیات این استان انتخاب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.