جشن نوروزگاه در حمام تاریخی شیخ سلماس برگزار می‌شود

مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سلماس گفت: بنای تاریخی حمام شیخ که امروزه به موزه مردم شناسی تبدیل شده است، میزبان جشن نوروزگاه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رقیه حسن پور، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهین دژ، با بیان اینکه شهرستان شاهین دژ با جاذبه‌های گردشگری و بنا‌های تاریخی فراوان حکایت گر تاریخی پرقدمت بوده است، اظهار کرد: منطقه گردشگری محمود آباد بعنوان نوروزگاه آماده استقبال از مهمانان نوروزی است.

وی افزود: یکی از بنا‌های تاریخی باقی مانده از دوران قاجاریه در شاهین دژ، حمام محمود آباد است که در بافت قدیم شهر محمود آباد واقع شده و این بنا در سال ۹۴ درفهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

حسن پور ادامه داد: اجرای موسیقی سنتی، مسابقه بومی و محلی، مسابقه اسب سواری، پخت غذای سنتی و مراسم آیینی برداشتن آب با کوزه از سر ناو از جمله برنامه‌های نوروزگاه این شهرستان است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهین دژ گفت: این شهر بدلیل همجواری با سواحل رودخانه زرینه رود (جغتو) برای هر مسافری جذاب است و یکی از طویل‌ترین و پرآب‌ترین رود‌های شمال کشور می‌باشد.

وی با اشاره به سایر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان، تصریح کرد: پل‌ها و سد‌های شاهین دژ از بنا‌های تاریخی و مکان‌های دیدنی این منطقه به شمار می‌روند که دیدن آن برای هر بیننده‌ای جذاب و به یاد ماندنی است.

این مسوول بیان کرد: آبشار اوزان، تفرجگاه کوه پیرمحمد، سنگ نبشته‌های روستای جاشاطو و حمام قپان از دیگر اماکن شاخص این شهرستان می‌باشد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری جشن نوروزگاه در سلماس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.