هشدار فلسطین نسبت به «سیاست تیراندازی به قصد کشتار» صهیونیست‌ها

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اشغالگری و تجاوزگری رژیم صهیونیستی را عامل خشونت‌ها و ناآرامی‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین دانست.

محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه‌ای با شبکه سی ان ان تاکید کرد مشکل اشغالگری به خودی خود، ریشه همه خشونت هاست. این مشکل تنها امروز و دیروز نیست، و مشکل هر روزه است.

او در ادامه افزود: دولت کنونی اسرائیل، سیاست ویژه‌ای را در پیش گرفته است که می‌توان آن را «سیاست تیراندازی برای کشتار» نامید. از ابتدای امسال (میلادی) ۹۶ فلسطینی کشته شده اند که یکی از آنها، صبح همین امروز رخ داد که در آن، نوجوانی ۱۵ ساله کشته (شهید) شد. مردی ۷۵ ساله جان باخت؛ و این کشتار، در میان مردان، زنان، جوانان و پیر‌ها ادامه دارد.

اشتیه تاکید کرد با توجه به شواهد رژیم صهیونیستی مبدا و منشاء خشونت است؛ تجاوز به مسجد الاقصی، تجاوز به اردوگاه‌های آوارگان، ویران کردن خانه ها، اسکان شهرک نشینان و گسترش شهرک ها، راهپیمایی‌های صهیونیست،فراخوانی که شماری از وزیران مبنی بر گسترش شهرک‌ها داده اند، تصرف زمین ها؛ همه این‌ها علت‌هایی است که سبب شده است تا از یک سو، این خشونت‌ها و موج حملات تروریستی که ارتش رژیم صهیونیستی آن‌ها را ترتیب داده است، شکل بگیرد.

او در پایان اعلام کرد این واقعیت که ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواهان آن شده است که صهیونیست‌ها سلاح به دست بگیرند، صد درصد واقعیت دارد. بن غفیر از شهرک نشینان خواسته است که پیش از این نیز سلاح داشتند، فوری اقدام کنند. این سیاست «تیراندازی به قصد کشتن» پیامد‌های خطرناکی - از یک سو - برای فلسطینیان، و برای کل منطقه - از سوی دیگر - دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار