اعزام کشتی‌های جنگی چینی به نزدیکی جزیره تایوان

چین برای دومین روز پیاپی کشتی‌های جنگی خود را به آب‌های ساحلی جزیره تایوان نزدیک کرد.

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و بر بازگشت این جزیره به سرزمین مادری تاکید دارد. با این حال، سفر اخیر تسای اینگ ون، رئیس تایوان به آمریکا و دیدار با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور بدون توجه به هشدار‌های چین، خشم پکن را برانگیخته و باعث تشدید تنش‌ها در شرق آسیا شده است.

به گزارش الجزیره، چین برای دومین روز پیاپی اقدام به ارسال کشتی‌های جنگی خود به آب‌های نزدیک جزیره تایوان کرد.

وزارت دفاع تایوان امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ۳ کشتی جنگی چینی در آب‌های ساحلی اطراف جزیره تایوان اقدام به گشت زنی کردند. همچنین یک جنگنده و یک بالگرد چینی نیز با نقض حریم هوایی تایوان، در نزدیکی این جزیره به پرواز درآمدند.

پکن تاکید دارد وضعیت تایوان تغییر نخواهد کرد و این کشور از منافع خود دفاع می‌کند. مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت: چین اقدامات قاطع و محکمی را در جهت حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی خود انجام خواهد داد.

روز چهارشنبه نیز ناو هواپیمابر شاندونگ با عبور از آبراهه میان تایوان و فیلیپین، خود را به نزدیکی آب‌های این جزیره در جنوب شرقی اقیانوس آرام رسانید. همچنین امروز چین از اعمال تحریم‌های جدید علیه نماینده جزیره تایوان در آمریکا که به نوعی سفیر بالقوه این جزیره در واشنگتن محسوب می‌شود خبر داد.

آمریکا یکی از حامیان اصلی تایوان در مقابل چین است و خود را به دفاع از این جزیره متعهد می‌داند. مایکل مک کول، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا امروز اعلام کرد هر کاری که ممکن باشد به منظور افزایش ارسال تسلیحات به جزیره تایوان انجام خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار