چین تحریم‌هایی علیه تایوان و آمریکا اعمال کرد

چین در واکنش به سفر رئیس‌ تایوان به آمریکا، سفیر تایوان در واشنگتن، دو نهاد آمریکایی و دو نهاد تایوانی را تحریم کرد.

پکن «هسیائو بی‌کیم» سفیر تایوان در آمریکا و خانواده‌اش را در فهرست تحریم قرار داد و از ورود به سرزمین اصلی چین، هنگ‌کنگ ماکائو منع کرده است.

به گزارش رویترز، این تحریم‌ها که جمعه از سوی «اداره امور تایوان» چین اعلام شد، همکاری افراد و سازمان‌های چین با سرمایه‌گزاران و شرکت‌های مرتبط با هسیائو را نیز ممنوع کرد.

چین یک اندیشکده تایوانی و یک سازمان منطقه‌ای تایوانی متشکل از احزاب سیاسی لیبرال دموکرات در آسیا را نیز در لیست تحریم های خود قرار داد.

وزارت خارجه چین همچنین اعلام کرد: پکن دو نهاد آمریکایی «موسسه هادسون و کتابخانه ریاست‌جمهوری رونالد ریگان» را به دلیل نقض اصل چین واحد تحریم کرد.

این وزارتخانه از امروز جمعه دانشگاه‌ها، موسسات و سایر سازمان‌ها و افراد را از انعقاد قراردادها، تبادلات، همکاری و سایر فعالیت‌ها با این نهادهای آمریکایی منع کرد. چهار رئیس نهادهای مذکور هم از ورود به چین و اخذ روادید آن منع شدند.

این تحریم‌ها پس از دیدار «تسای اینگ ون» رئیس تایوان با کوین مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا وضع شد.

تسای روز چهارشنبه پس از بازدید از گواتمالا و بلیز دو تن از متحدان تایپه، با توقف در ایالات متحده با هیئتی متشکل از سیاستمداران آمریکایی از احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات در ایالت کالیفرنیا دیدار کرد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین پیشتر با رد درخواست‌های مداخله گرایانه کشور‌های غربی به منظور حفظ وضعیت خودمختار تایوان، گفت: موضوع تایوان در هسته منافع اصلی پکن باقی مانده است و هیچ تردیدی درباره سیاست چین واحد وجود ندارد.

پکن بر حفظ سیاست چین واحد که در آن تایوان بخشی از خاک سرزمین مادری محسوب می‌شود، تاکید دارد. با این حال، آمریکا و متحدانش با تقویت نظامی تایوان به دنبال حفظ وضعیت مستقل این جزیره در برابر چین هستند.

به تازگی تسای اینگ ون، رئیس تایوان به آمریکا سفر کرده و با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در لس آنجلس دیدار کرد. این مسئله با خشم پکن همراه بوده و چین اقدام به ارسال ناو هواپیمابر خود به آب‌های جنوب شرقی جزیره تایوان کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
احسنت به چین قوی
آخرین اخبار