چین و سنگاپور روابط اقتصادی را تقویت می‌کنند

کارشناسان بر این باورند که چین و سنگاپور در سال جاری میلادی روابط اقتصادی میانشان را احیا خواهند کرد.

گلوبال تایمز در گزارشی به نقل از کارشناسان پیش‌بینی کرد همزمان با سفر رئیس‌جمهور سنگاپور به چین، و بازگشت دوباره پکن به عرصه اقتصادی، روابط و فرصت همکاری اقتصادی میان چین و سنگاپور در سال جاری میلادی (۲۰۲۳) بیشتر شود.

کارشناسان بر این باورند که روابط اقتصادی مستحکم بین چین و سنگاپور در مناطق توسعه یافته کمک بیشتری به رشد و شکوفایی اقتصادی برای اعضای «آسه آن» و مشارکت اقتصادی جامع منطقه‌ای (RCEP) در دوران پس از کووید-۱۹ خواهد کرد.

«لی هسین لونگ» نخست‌وزیر سنگاپور از دوشنبه هفته جاری تا اول شنبه هفته آینده، یک سفر رسمی شش روزه به چین را آغاز خواهد کرد که اولین سفر او به این کشور در چهار سال گذشته و اولین سفرش از زمان شیوع کروناست. دفتر لی هم اعلام کرد که در طول این سفر به دعوت «لی چیانگ» نخست‌وزیر چین از استان گوانگدونگ و بوآئو در استان هاینان برای کنفرانس سالانه آسیایی بوآئو و همچنین پکن بازدید خواهد کرد.

یکی از کارشناسان در گلوبال تایمز نوشت: «از آنجایی که اقتصاد آمریکا و اروپا رو به وخامت است، تقویت همکاری با چین به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری برای سنگاپور بسیار مهم است.»

اقتصاد دیجیتال در حال تبدیل شدن به یکی از نقاط برجسته جدید همکاری‌های دوجانبه دو کشور است. در نوامبر ۲۰۲۱ چین به طور رسمی برای پیوستن به توافقنامه مشارکت اقتصاد دیجیتال ِسنگاپور، نیوزیلند و شیلی درخواستی ارائه داد. چین و سنگاپور همسایگان نزدیکی هستند که همکاری دوجانبه آن‌ها در اوایل با توافق تجارت آزاد (FTA) که در سال ۲۰۰۹ امضا شد، آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار