در کنگره ملی خلق چین مطرح شد

پیشنهاد افزایش ۷.۲ درصدی بودجه دفاعی چین

کنگره ملی خلق چین در چهاردهمین جلسه خود پیشنهاد کرد بودجه دفاعی این کشور در سال ۲۰۲۳ نیز افزایش یابد.

کنگره ملی خلق چین (NPC) در چهاردهمین جلسه خود پیشنهاد کرد که این کشور بودجه دفاعی خود را در سال ۲۰۲۳ به میزان ۷.۲ درصد افزایش دهد.

این رقم هشتمین افزایش متوالی تک رقمی بودجه دفاعی را نشان می‌دهد. چین ۶.۶ درصد در سال ۲۰۲۰، ۶.۸ درصد در سال ۲۰۲۱ و ۷.۱ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

پیش از این، خبرگزاری شین هوا گزارش داده بود که چین به دنبال نوسازی قابل توجه دفاع خود در صدمین سالگرد ارتش آزادیبخش خلق (PLA) در سال ۲۰۲۷ است.

کنگره ملی خلق چین پیش بینی کرده است تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در سال ۲۰۲۳ تا ۵ درصد رشد کند. این کنگره همچنین ۳ درصد را به عنوان هدف برای رشد تورم و کسری بودجه اعلام کرد.

پیش از این، صندوق بین المللی پول (IMF) پیش بینی کرده بود که اقتصاد چین در سال ۲۰۲۳، ۵.۲ درصد رشد خواهد کرد.

کنگره ملی خلق چین

لی کچیانگ، نخست‌وزیر چین در چهاردهمین کنگره ملی خلق (NPC) اظهار داشت که پکن در رسیدگی به مسائل پیرامون هنگ کنگ، ماکائو و تایوان در پنج سال گذشته پیشرفت‌هایی داشته است.

لی تاکید کرد که قانون امنیت ملی به هنگ کنگ کمک کرد تا از "هرج و مرج" به "حکومت خوب" برود و افزود که این جزیره در حال ورود به "مرحله جدیدی از رونق" است. لی در اظهار نظر در مورد تایوان خواستار برداشتن گام‌های مهم در مبارزه با جدایی‌طلبی و مداخله خارجی و همچنین تلاش برای حل مسالمت‌آمیز تنش‌ها شد.

رئیس جمهور چین

در اوایل این هفته، پکن از واشنگتن به دلیل تصویب قرارداد جدید تسلیحاتی با تایوان انتقاد کرد و از آن خواست تا از مداخله در امور داخلی چین دست بردارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار