درخواست آمریکا برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره کره شمالی

آمریکا و آلبانی خواستار تشکیل جلسه غیررسمی شورای امنیت به بهانه نقض حقوق بشر در کره شمالی شدند.

پس از ناکامی آمریکا و متحدانش برای مقابله با برنامه موشکی کره شمالی و بازدارندگی هسته‌ای که پیونگ یانگ در برابر واشنگتن ایجاد کرده است، اکنون واشنگتن به دنبال انجام اقدامات تلافی جویانه در سازمان‌های بین المللی علیه این کشور است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا می‌خواهد در هفته آینده یک نشست غیررسمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار کند و در آن به بررسی نقض حقوق بشر در کره شمالی بپردازد؛ اتفاقی که با مخالفت احتمالی روسیه و چین همراه خواهد بود و خشم پیونگ یانگ را به دنبال خواهد داشت.

آمریکا به همراه آلبانی، یکی از اعضای غیردائم شورای امنیت در بیانیه‌ای در این باره اعلام کردند: نقض حقوق بشر در کره شمالی باعث به خطر افتادن صلح و امنیت بین المللی می‌شود و این امر به صورت مستقیم به اقدامات غیرقانونی این کشور در تولید تسلیحات کشتار جمعی و برنامه موشکی پیونگ یانگ ارتباط دارد.

در بیانیه این دو کشور آمده است: هدف این نشست غیررسمی توجه به موارد نقض حقوق بشر در کره شمالی و شناسایی فرصت‌هایی برای جامعه بین المللی به منظور ارتقای مسئولیت پذیری این کشور است. در طول همه گیری کرونا رهبر کره شمالی سیاست‌های سخت گیرانه تری را علیه مردم اعمال کرد و حتی فرمان شلیک به کسانی که قرنطینه را رعایت نکرده اند را صادر کرده است.

آلبانی که به تازگی به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت برگزیده شده است قرار است به همراه آمریکا میزبان این نشست غیررسمی باشد. ۱۵ عضو شورای امنیت از سال ۲۰۱۴ بار‌ها اقدام به بررسی آنچه نقض حقوق بشر در کره شمالی خوانده اند کرده اند، اما روسیه و چین که دارای حق وتو هستند مانع از صدور هر گونه قطعنامه‌ای در این زمینه شده اند.

کره شمالی بار‌ها اتهامات غرب علیه این کشور را رد کرده و تحریم‌های ظالمانه آمریکا و متحدانش علیه پیونگ یانگ را عامل شرایط نامساعد زندگی مردم این کشور خوانده است. این کشور از سال ۲۰۰۶ به دلیل برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود تحت تحریم‌های شورای امنیت نیز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار