سفر رئیس‌جمهور کره جنوبی به آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید میزبان رئیس‌جمهور کره جنوبی خواهد بود.

همزمان با تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، رئیس‌جمهور کره جنوبی قرار است به واشنگتن سفر کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ سفید امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ۲۶ آوریل میزبان «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی در واشنگتن خواهد بود.

«کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دیدار آینده رئیس‌جمهور کره جنوبی از آمریکا به مناسبت سالگرد ۷۰ سالگی روابط دوستانه سئول – واشنگتن انجام می‌شود. رابطه دو کشور برای پیشبرد صلح و ثبات و نیز رفاه دو کشور اقیانوس آرام – هند بسیار حیاتی است.»

وی تأکید کرد: «این دیدار بار دیگر حمایت تزلزل ناپذیر آمریکا از کره جنوبی را نشان می‌دهد.»

این دیدار پس از آن روی می‌دهد که تنش‌ها میان پیونگ یانگ و سئول طی ماه‌های اخیر شدت گرفته است. کره جنوبی و آمریکا از افزایش رزمایش‌های نظامی خود خبر داده و به دنبال ایجاد بازدارندگی در برابر همسایه جنوبی هستند.

در مقابل کره شمالی نیز اقدام به انجام طیف گسترده‌ای از آزمایش‌های موشکی و در رأس آن آزمایش موشک بالستیک قاره پیما کرد. مقامات کره جنوبی می‌گویند پیونگ یانگ احتمالاً برای تحت فشار قرار دادن واشنگتن در سال جاری میلادی اقدام به انجام آزمایش هسته‌ای جدید کند.

کره شمالی تأکید دارد تا زمانی که اقدامات تحریک‌آمیز همسایه جنوبی به همراه آمریکا ادامه یابد، پیونگ یانگ دست از برنامه موشکی و هسته‌ای خود برنخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار