المانیتور: اتحادیه اروپا به سفر گروسی به تهران امیدوار است

یک مقام اتحادیه اروپا اعلام کرد به نتیجه‌بخش بودن سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران امیدوار است.

یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود، امروز (شنبه) و همزمان با حضور رافائل گروسی در تهران، به المانیتور گفت: به سفر دو روزه رافائل گروسی تا حدودی امیدوار است هر چند که معلوم نیست به ازسرگیری همکاری‌های آژانس و تهران منجر شود.

این رسانه به نقل از یک مقام ارشد ایرانی نوشت: بهترین مسیر دیپلماتیک، از سرگیری فعالیت چهارچوب ۱+۴ یعنی ایران و اعضای برجام بدون آمریکاست؛ هر چند که جنگ روسیه و اوکراین این راهکار را پیچیده کرده است.

وی افزود: ایران آماده است که پرونده مسائل باقیمانده پادمانی را از طریق همکاری فنی و حسن نیت سیاسی مختومه کند.

المانیتور نوشت چند روز پیش یک مقام ایرانی به این تارنما گفته بود که ایران به عنوان امضا کننده ان پی تی از بازرسی‌های پادمانی آژانس پیروی کرده و آماده است تا در گفتگو‌های جداگانه‌ای در مورد اوکراین شرکت کند.

رابرت مالی، نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران روز پنجشنبه مدعی شد برای گام‌های بعدی درباره ایران منتظر نتایج سفر گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی به ایران خواهد ماند.

نشریه آمریکایی بلومبرگ هفته پیش با انتشار گزارشی ادعایی، به نقل از دو دیپلمات ناشناس اعلام کرد که در نتیجه بازرسی‌های اتمی صورت گرفته در ایران طی هفته گذشته، مقادیری اورانیوم غنی‌شده با غلظت نزدیک به سطح مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی کشف شده است.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری با رافائل گروسی در خصوص مطالب مطرح شده درباره غنی‌سازی در ایران، گفت: در گزارش آقای گروسی غنی سازی ۸۴ درصدی اعلام نشده است و این ابهام قابل تعمیق نیست و حل شده است. مد نظر ما این است که آنچه که در چهارچوب پادمان است را اجرایی کنیم و اجازه ندهیم تا عوامل بیرونی این مسائل را زیر سوال ببرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
با این قیمت دلار اصلا امیدار نباشین
آخرین اخبار