شورای فدراسیون روسیه تعلیق مشارکت در «استارت نو» را تصویب کرد

پارلمان روسیه امروز (چهارشنبه) لایحه تعلیق مشارکت مسکو در معاهده استارت نو را تصویب کرد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد هر دو بخش پارلمان روسیه یعنی دومای دولتی و شورای فدراسیون به اتفاق آرا به تعلیق معاهده «استارت نو» یا کاهش تسلیحات راهبردی رای دادند.

شب گذشته، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه لایحه تعلیق مشارکت روسیه در پیمان کاهش تسلیحات راهبردی را به مجلس دومای این کشور ارائه کرد.

رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید: آن‌ها (غرب) می‌خواهند یک شکست استراتژیک را به ما تحمیل کنند و تأسیسات هسته‌ای ما را مطالبه کنند. در این راستا، من مجبورم اعلام کنم که روسیه مشارکت خود در معاهده تسلیحات راهبردی را تعلیق می‌کند.

معاهده استارت نو در سال ۲۰۱۰ امضا شد و محدودیت‌هایی را برای زرادخانه‌های هسته‌ای راهبردی دو قدرت هسته‌ای جهان تعیین کرد. این معاهده دارایی‌های هسته‌ای راهبردی هر طرف را به ۱۵۵۰ کلاهک مستقر و ۷۰۰ موشک مستقر و بمب‌افکن سنگین محدود می‌کند.

معاهده استارت نو همچنین نظارت مشترک بر زرادخانه‌های هسته‌ای مستقر شده هر طرف و همچنین هماهنگی از طریق کمیسیون مشورتی دو جانبه را پیش‌بینی می‌کند.

مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند دولت بایدن نگران است که پوتین تصمیم بگیرد روسیه را به طور کامل از این معاهده خارج کند و دیگر محدودیت‌های توافق شده در مورد زرادخانه هسته‌ای را به رسمیت نشناسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار