درخواست کشور‌های اروپایی برای رعایت تحریم‌های روسیه

۱۲ کشور اروپایی خواستار رعایت تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه از سوی کشور‌های ثالث شدند.

کشور‌های غربی از زمان آغاز جنگ اوکراین حمایت‌های مالی و تسلیحاتی گسترده‌ای را از کی‌یف به عمل آورده‌اند. در کنار حمایت برای تقویت اوکراین، اتحادیه اروپا به طور هدفمند اقدام به هدف قرار دادن روسیه به منظور تضعیف این کشور کرده است. اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو بخشی از استراتژی غرب به منظور تضعیف روسیه و تقویت کی‌یف بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۱۲ کشور اروپایی امروز (سه‌شنبه) از اتحادیه اروپا خواستند با استفاده از اهرم فشار تجارت و دسترسی به بازار واحد اروپایی، شرکت‌ها و کشور‌های ثالث را از دور زدن تحریم‌های بروکسل علیه مسکو برحذر دارد.

۱۲ کشور اروپایی شامل بلژیک، جمهوری چک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لیتوانی، لتونی، رومانی، اسپانیا، و هلند خواستار آن شدند که در دور دهم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، این مسئله لحاظ شود. این کشور‌ها به دنبال آن هستند که علاوه بر ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، سایر کشور‌های جهان و شرکت‌های خصوصی تحریم‌های این اتحادیه را علیه روسیه رعایت کنند.

این سند اذعان دارد: «همزمان با تشدید تحریم‌ها علیه روسیه، تاکتیک‌های مسکو برای دور زدن آن‌ها خلاقانه‌تر و بیشتر شده است. روسیه می‌کوشد با وجود تحریم‌های ما، به ادامه فعالیت صنایع نظامی و صنایع استراتژیک خود که باعث تأمین مالی جنگ می‌شود، ادامه دهد.»

این ۱۲ کشور تأکید دارند: «ما باید به افراد و نهاد‌ها در کشور‌های ثالث پیامی قدرتمند حاوی این نکته دهیم که ارائه حمایت مادی از صنایع نظامی و صنعت دفاعی روسیه پیامد‌های جدی را در مورد دسترسی آن‌ها به بازار اتحادیه اروپا درپی خواهد داشت.»

این کشور‌ها تأکید دارند بروکسل باید به افراد و شرکت‌های فعال در بازار اتحادیه اروپا درباره همکاری با روسیه و نقض تحریم‌های مسکو هشدار جدی بدهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار