بروکسل: تحریم‌های جدید اروپا اقتصاد روسیه را متزلزل می‌کند

رئیس کمیسیون اروپا از اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه همزمان با سالگرد آغاز جنگ اوکراین خبر داد.

کشور‌های غربی طی ماه‌های اخیر کمک‌های تسلیحاتی خود به اوکراین را افزایش داده اند. در کنار تلاش‌های آمریکا و متحدانش برای تقویت اوکراین، آن‌ها گام‌هایی را نیز به منظور تضعیف روسیه برداشته اند. مهمترین این گام‌ها اعمال تحریم علیه مسکو بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا در نظر دارد در دور جدید تحریم‌های خود علیه روسیه که به مناسبت سالگرد آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه اعمال می‌شود، افراد و نهاد‌های بیشتری از این کشور را در لیست تحریم‌های خود قرار دهد.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات تحریم‌های جدید بروکسل علیه روسیه اعلام کرد: تحریم‌های جدید علیه مسکو شامل ممنوعیت بر صادرات کالا‌های این کشور به ارزش ۱۰ میلیارد یورو می‌شود. ما همچنین دستگاه تبلیغاتی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را نیز هدف قرار می‌دهیم.

فون در لاین در ادامه با اشاره به دور قبلی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه و آسیب‌های وارد شده به این کشور مدعی شد: ما از آن منظر به دنبال هدف قرار دادن دستگاه تبلیغاتی پوتین هستیم که دروغ‌های این دستگاه باعث مسمومیت فضای عمومی در داخل و خارج از روسیه می‌شود.

این مقام ارشد اروپایی با تاکید بر تضعیف روسیه به منظور بهبود شرایط اوکراین در میدان نبرد، افزود: تحریم‌های جدید ما ماشین نظامی روسیه را بیش از پیش با کمبود منابع مادی مواجه خواهد کرد و پایه‌های اقتصاد این کشور را متزلزل می‌کند.

اورزولا فون در لاین با این حال به جزئیات آنچه تحریم دستگاه تبلیغاتی پوتین خواند، اشاره‌ای نکرد. تحلیلگران می‌گویند احتمال دارد اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه شبکه‌های دولتی روسیه همانند راشاتودی و یا خبرگزاری‌های رسمی این کشور اعمال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار