بایدن: به خاطر ساقط کردن بالن چین عذرخواهی نمی‌کنم

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این‌که با همتای چینی خود درباره سرنگونی بالن صحبت می‌کند، تأکید کرد که به خاطر ساقط کردن آن عذرخواهی نخواهد کرد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «قصد دارم با شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین صحبت کنم. امیدوارم بتوانیم به پشت پرده قضیه بالن برسیم، ولی من بابت ساقط کردن آن بالون عذرخواهی نخواهم کرد.»

به نوشته خبرگزاری رویترز، بایدن با بیان این‌که به دنبال «جنگ سرد جدید» با چین نیست، گفت تعامل دیپلماتیک با چین در خصوص این موضوع را در دستور کار قرار خواهد داد.

بایدن بعد از این سخنرانی در گفت‌وگویی با ان‌بی‌سی‌نیوز گفت: «فکر می‌کنم آخرین چیزی که رئیس‌جمهور چین می‌خواهد خراب کردن رابطه با ایالات متحده و با من است.»

در حالی که ارتش آمریکا طی ۸ روز گذشته ۴ شیء هوایی از جمله یک بالون چینی را سرنگون کرده است و کاخ سفید نیز چین را به ارسال «بالون‌های جاسوسی» به ۵ قاره جهان و نقض حاکمیت کشور‌ها متهم می‌کند؛ بایدن گفت: «هنوز نمی‌دانیم ماهیت این اشیاء به طور دقیق چه بود.»

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «ولی شواهد موجود هیچ‌یک فعلاً حاکی از این نیستند که آن‌ها ارتباطی با برنامه چین برای جاسوسی با بالون داشتند و یا اینکه ابزار‌های تجسسی از کشور‌های دیگر بودند. این بالن‌ها ممکن است به دلیل افزایش حساسیت رادار‌ها بعد از حادثه بالن چین کشف شده باشند.»

بایدن همچنین گفت آمریکا معتقد است که این اشیاء به احتمال خیلی زیاد بالن‌های متعلق به شرکت‌های خصوصی و یا نهاد‌های تحقیقاتی بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۹:۵۶ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
خدا کشتی آنجا که خواهد برد / اگر ناخدا جامه از تن درد.
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۴:۳۲ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
جو اول باید معلوم شود که این کاری که تو کردی درست بوده یا نادرست. این یک پرونده بین المللی شده و تو قاضی نیستی. بلکه نو یک طرف دعوی هستی. فقط و فقط یک طرف. قضاوت میشوی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
تو رو خدا عذرخواهی کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
باید یه قانون تو سازمان ملل تصویب بشه که هیچ کشوری حق نداره بالن های هواشناسی که تو ارتفاعات بالا پرواز میکنن رو بزنه چون برای شناسایی آلوده گیهای هوا لازمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
آمریکا داره دنیا رو به ورطه نابودی میکشونه
آخرین اخبار