آمریکا: تحریم‌های کره شمالی را کاهش نمی‌دهیم

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور به منظور گفتگو تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را کاهش نمی‌دهد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد پیشنهاد این کشور برای گفتگو با کره شمالی همچنان روی میز است، اما تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را کاهش نمی‌دهد.

به گزارش یونهاپ، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که مسیر آمریکا همچنان برای گفتگو با کره شمالی باز است، اما کشورش تحریم‌ها علیه این کشور  را کاهش نخواهد داد تا پیونگ یانگ را به میز گفتگو بازگرداند.

در همین راستا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که آمریکا تمرینات نظامی مشترک خود را نیز با متحدان کاهش نخواهد داد.

ند پرایس در یک کنفرانس مطبوعاتی روزانه گفت: "ما در حال حاضر پیشنهادی برای گفتگو با کره شمالی روی میز داریم. این پیشنهادی است که کره شمالی می‌توانست در طول نزدیک به دو سال آن را بپذیرد و تاکنون این پیشنهاد را نپذیرفته است. "

او مدعی شد: «در عوض، کره شمالی دست به اقدامات تحریک‌آمیزی می زند که هر یک تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی در منطقه و احتمالا فراتر از آن است».

پیونگ یانگ سال گذشته ۶۹ موشک بالستیک شلیک کرد که به مراتب از رکورد قبلی خود یعنی ۲۵ موشک بالستیک پرتاب شده در یک سال فراتر رفت.

کره شمالی آمریکا را به تحریک آزمایش‌های موشکی با برگزاری رزمایش‌های نظامی گسترده مشترک با کره جنوبی و ژاپن متهم کرده است که مدعی است هدف آن حمله به کره شمالی است.

پرایس اتهامات کره شمالی را رد کرد و تاکید کرد که "مانور‌های دفاعی" آمریکا با متحدانش تنها با هدف اطمینان از تعهد آمریکا به دفاع و امنیت کره جنوبی و ژاپن بوده است.

او گفت: ما در مواجهه با تحریکات کره شمالی این کار را انجام می‌دهیم. ما دوست داریم که کره شمالی این اقدامات تحریک آمیز را متوقف کند. ما دوست داریم که کره شمالی وارد گفتگو شود.

سخنگوی این وزارتخانه در پاسخ به سوالی درباره رژه نظامی عظیمی که چهارشنبه در پیونگ یانگ به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس نیرو‌های مسلح کره شمالی برگزار شد، از اظهار نظر خودداری کرد.

او فقط مدعی شد: "این‌ها تمرینات تبلیغاتی از طرف کره شمالی است. "

پرایس در پایان گفت: هدف ما یکسان است و آن خلع سلاح اتمی کامل شبه جزیره کره است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۳:۰۸ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
امریکا از موشک ها بترس. از بمب اتم بترس. از مرگ بترس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
به جهنم که کاهش نمیدهد. آمریکا بترسد از روزهای آینده که کره شمالی روزگار آمریکا را سیاه کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
فعلا آمریکا با تحریم این کشور و اون کشور مثل رژیم موقت صیهونیستی داره دور خودش دیوار می کشه که انشالله روزی نفس شان بالا نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
حکایت رژه و موشک های کره شمالی شده مثل حکایت پرنده ها و موشک های فتو شاپ ایرانی که اول فتو شاپ ایرانی بودند و لی حالا شده دغدغه غربیها حقشون هست کره شمالی با بمب اتمی از زمین محو و نابودشان نماید
آخرین اخبار